کد خبر: 283308
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
سفر سه اثر نمایشی کانون به جشنواره‌ی تئاتر همدان

«ترنج»، «پاهای خانم هزارپا» و «رویای درون کودک» از سوی کانون پرورش فکری در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر همدان به رقابت با دیگر نمایش‌های این رویداد هنری می‌پردازند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان در حالی از ۲۸ آبان فعالیت خود را آغاز می‌کند که در این دوره یک اثر تولیدی از کانون در آن به نمایش در خواهد آمد.

بر این اساس، نمایش «ترنج»، به کارگردانی افسانه زمانی روایتی دیگر از افسانه‌ی «دختر نارنج و ترنج» است. مخاطبان اصلی این نمایش کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۲ سال هستند.

قصه‌ی این نمایش در یک عمارت اعیانی رخ می‌دهد. در این عمارت همه سرگرم کار و تدارک غذا هستند. «ترنج» دختر کوچک این عمارت دلخور است که امکان حضور در مهمانی را ندارد و از آن‌جا که بی‌صبرانه می‌خواهد بزرگ شود تا بتواند به مهمانی برود سراغ لباس‌ها و وسایل «خانم جون» می‌رود، این کار او باعث اتفاق‌هایی می‌شود و «ماه باجی» تصمیم می‌گیرد افسانه‌ی «دختر نارنج و ترنج» را برای او روایت کند.

در عین حال، در بیست و پنجمین جشنواره‌ی تئاتر کودک و نوجوان همدان دو اثر نیز با حمایت کانون ‍پرورش فکری کودکان ونوجوانان به نمایش در خواهد آمد.

«پاهای خانم هزار پا» اثری از مهدی خجستگی، با مشارکت و نقش‌آفرینی هنرمندان دارای نیازهای ویژه ساخته شده است.

خانم هزارپایی که از پاهای خود خسته شده، از شهر به بهانه‌ی جست‌وجوی یک زندگی جدید خارج می‌شود. از آن پس اتفاق‌های متفاوتی در زندگی او رقم می‌خورد.

بر اساس این خبر، «رویای درون کودک» نیز اثری مشترک از سوران حسینی و زهره قاسمی است.

این نمایش روایت کودکی غمگین است که هیچ چیز او را خوشحال نمی‌کند، تنها چیزی که در نهایت صدای گریه‌های او را تبدیل به خنده می‌کند همبازی‌های قد و نیم قدی است که از بین تماشاگران برای بازی با او داوطلب می‌شوند.

بر همین اساس، علاوه بر حضور این سه نمایش در بخش رقابتی، ‌تریلی جدید سیار نمایشی کانون پرورش فکری پس از رونمایی در جشنواره، با حضور در شهرها و روستاهای این استان، مخاطبان گوناگون را با هنر نمایش آشنا خواهد کرد.

گفتنی است این جشنواره از ۲۸ آبان تا ۴ آذر ۱۳۹۷ به دبیری مریم کاظمی در همدان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =