معرفی کتاب تَن‌تَن و سندباد(کتاب تحسین شده توسط مقام معظم رهبری) برای دانش‌آموزان زاهدانی

مربیان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان با حضور در میان دانش‌آموزان آغاز هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی را جشن گرفتند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، فعالیت‌های هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در کانون استان آغاز شد.

در آستانه‌ی فرارسیدن این هفته‌ی فرهنگی در کشور، مربیان کانون، در راستای فعالیت محوری کانون در حوزه‌ی کتاب‌خوانی، با حضور در مدرسه، فعالیت‌های خود را آغاز کردند.

در نخستین گام این رویداد فرهنگی، کتاب تَن‌تَن و سندباد به دانش‌آموزان معرفی شد و آنان با این کتاب ارزشمند، که مورد تحسین مقام معظم رهبری قرار گرفته، آشنا شدند.

گفتنی است این کتاب، که توسط محمد میرکیانی و در سال ۱۳۷۰ نوشته شده است، با نگاهی دقیق و نافذ مسئله‌ی نوظهور زمان خود را به عنوان موضوع و هسته‌ی اصلی داستان برگزیده است. نویسنده در این کتاب، به صورت غیرمستقیم به مسئله‌ی «تهاجم فرهنگی» غرب به شرق پرداخته است که رهبر انقلاب در یادداشتی به این موضوع واکنش نشان دادند. در این یادداشت آمده است: «من هم همین قصه را همیشه تعریف می‌کردم! حیف که خیلی‌ها آن را باور نداشتند... حالا دیگر کار من آسان شد! همین بس است که نسخه‌ی این کتاب را به همه‌ی بچه‌ها بدهم».

در ادامه تعدادی از کتاب‌های انتشارات کانون نیز به کتاب‌خانه‌ی مدرسه اهدا شد.

قابل ذکر است کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان در هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی(۲۴ آبان تا ۱ آذر ماه) با برگزاری ویژه برنامه‌های گوناگون هم‌چون جشن و مهرواره‌ی کتاب‌خوانی، ویژه برنامه‌ی کتاب و مهدویت، تقدیر از مربیان نویسنده، انجمن تفکر خلاق، ویژه برنامه‌ی سفیران کتاب و مروجان کتاب‌خوانی، پویش فصل رنگارنگ کتاب، تشکیل کارگاه‌های کتاب‌خوانی، طرح خلاصه‌گویی و قصه‌خوانی و دیگر ویژه برنامه‌های متنوع در طول هفته‌ی کتاب‌خوانی، پاسخ‌گوی نیازهای فرهنگی مشتاقان خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =