جشن و مهرواره‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان در جمع اعضای کتاب‌خوان: خواندن کتاب باعث می‌شود در شرایط دشوار تصمیم‌های درست‌تری نسبت به دیگران بگیریم

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، جشن و مهرواره‌ی کتاب و کتاب‌خوانی در کانون استان برگزار شد.

وقتی بحث کتاب و کتاب‌خوانی درمیان باشد، مهمانان هم انسان‌های دانایی هستند که بهانه‌ی دورهمی آنان «کتاب» است و بودن در این جمع می‌تواند حال انسان را خوب کند.

صبح آغازین‌روز هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی هم در سالن سینما کودک کانون، حس خوبِ «در کنار فرهیختگان کودک و نوجوان» بودن را به خوبی می‌شد دریافت کرد.

قاری نوجوان و گروه حاملان قرآن آغاز یک جشن خوب را به حاضران نوید دادند و هم‌خوانی سرود ملی حال و هوایی غرورانگیز به سالن بخشید.

شور و هیجان اعضا در هنگام خواندن سرود کانون را از چهره‌های مشتاق آنان به راحتی می‌شد دید و در ادامه هنرنمایی اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره‌ی دو زاهدان و مربیان این مرکز، به عنوان میزبانان جشن، با اجرای یک نمایش طنز و یک سرود زیبا آغاز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، که سخنران جشن محوری هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی بود، آغاز این هفته را به حاضران تبریک گفت.

معصومه هادی در ادامه با معرفی کتاب تَن‌تَن و سندباد، به کتاب‌خوانان حاضر در جشن توصیه کرد این کتاب مورد تحسین مقام معظم رهبری را بخوانند و از مربیان خواست این کتاب را به دیگران هم معرفی کنند.

وی سپس به مهمانان کودک و نوجوان خود گفت: امروز رازهایی در مورد کتاب خواندن با شما در میان می‌گذارم و با هم قرار می‌گذاریم این راز را به همه‌ی دوست‌داران کتاب بگوییم.

هادی که در مورد تاثیر کتاب بر توانایی جسمی و ذهنی انسان سخن می‌گفت، خلاقیت و افزایش هوش را از پی‌آمدهای خواند کتاب عنوان کرد و افزود: خواندن کتاب‌های زیاد باعث می‌شود ما در شرایط دشوار تصمیم‌های درست‌تری نسبت به دیگران بگیریم زیرا کتاب کارکرد مغز را تقویت می‌کند.

کاهش استرس، برقراری ارتباط بهتر با دیگران، حافظه‌ی قوی، ذهن فعال و افزایش قدرت سخنوری از دیگر تاثیرهای دوستی با کتاب بود که مدیرکل کانون در جمع کتاب‌خوانان برتر مراکز به آن اشاره کرد و از آنان خواست این راه درست را که برگزیده‌اند، ادامه دهند.

دو عضو شاهنامه‌خوان مرکز شماره‌ی دو، نبرد رستم و اکوان‌دیو را نقالی کردند؛ برگزاری مسابقه و اجرای نمایش طنز توسط اعضای این مرکز بخش دیگری از توانایی اعضا را نشان داد.

در ادامه مسئولان حاضر در جمع کودکان و نوجوانان، جمله‌هایی در مورد کتاب نوشتند و بخش پایانی این روزِ «کتابی» به تقدیر از کتاب‌خوانان برتر مراکز و مربیانی که طرح‌های خلاق کتاب‌خوانی ارایه داده بودند، اختصاص داشت که در این بخش از ۱۲ مربی و ۳۱ عضو تقدیر شد.

قابل ذکر است معاونان و مسئولان آموزش و پرورش استان، استادان و دانشجویان دانشگاه تربیت معلم و خانواده‌ها از جمله حاضران در این جشن فرهنگی بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =