نواختن زنگ کتاب در مدرسه با مشارکت کانون سرخه

زنگ کتاب با مشارکت مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه در مدرسه شهید حسن حسنان نواخته شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، خدیجه حمزه مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سرخه از آیین نواختن زنگ کتاب با حضور مریم آشور رئیس اداره آموزش و پرورش، علی فیض رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نسرین قلی‌بیک رئیس اداره کتابخانه عمومی این شهرستان در مدرسه دخترانه شهید حسن حسنان خبر داد و گفت: این برنامه در هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی با هدف معرفی نویسندگان و شاعران ادبیات کودک و نوجوان، توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی ویژه دانش‌آموزان طرح «کانون، مهارت، زندگی» اجرا شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش سرخه در این آیین ضمن تبریک هفته‌ی کتاب گفت: اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی بر کسی پوشیده نیست و همه از نقش مهم و مؤثر کتاب در زندگی آگاهی دارند.

آشور در ادامه با بیان این‌که کتاب، موجب بیداری انسان و افزایش علم می‌شود، افزود: زنگ کتاب در واقع زنگ دانایی و آگاهی برای آموختن و راهنمایی دانش‌آموزان به‌سوی نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه‌ی کتاب در جامعه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سرخه نیز تأکید کرد: دانش‌آموزان علاوه بر مطالعه‌ی کتاب‌های درسی به مطالعه‌ی کتاب‌های غیر درسی بپردازند و از همین دوران کودکی با کتاب دوست و همراه شوند.

گفتنی است؛ معرفی کتاب «گردان قاطرچی‌ها» نوشته‌ی داوود امیریان توسط عضو کانون سرخه و معرفی کانون و فعالیت‌های متنوع آن از سوی حمزه، از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =