نشست تخصصی «کتاب و مهدویت» در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

نشست تخصصی «کتاب و مهدویت» با حضور کارشناسان مهدویت و اعضای مراکز فرهنگی هنری حوزه‌ی زاهدان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست تخصصی «کتاب و مهدویت» در کانون استان برگزار شد.

هم‌زمانی دو رویداد مهم فرصت مناسبی بود تا اعضای کتاب‌خوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با برای افزایش آگاهی و دانش خود باز هم به سراغ «یار مهربان» بروند و به دنبال پاسخی برای پرسش‌های فراوان خود باشند.

امسال، هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی با سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) هم‌زمان شده بود و همین بهانه کافی بود تا اعضا با کمک کارشناسان و مربیان کانون نخستین گام‌های جدی را برای شناخت امام خود بردارند و برای به دست آوردن این شناخت، چه راهی بهتر از «کتابنوشی» و کمک گرفتن از متخصصان این حوزه.

در ابتدای ویژه برنامه‌ای که به همین مناسبت در سالن اجتماعات کانون استان برگزار شد، سه عضو مراکز فرهنگی هنری حوزه‌ی زاهدان با معرفی سه کتاب، با موضوع حضرت مهدی موعود(عج) دوستان خود را به مطالعه‌ی این کتاب‌ها دعوت کردند.

پخش یک پویانمایی با موضوع زمان ظهور، اثر اعضای مرکز فرهنگی هنری چابهار، تواشیح و هنرنمایی یکی دیگر از اعضای کانون با خواندن سرود بخش‌های آغازین این ویژه برنامه بودند.

در ادامه مدیرکل کانون استان ضمن تبریک آغاز امامت امام زمان(عج) و هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی به حاضران گفت: کانون به داشتن سرمایه‌هایی چون شما افتخار می‌کند زیرا شما هم درس می‌خوانید، هم می‌اندیشید و هم به پرسش‌هایی که در ذهن دارید اهمیت می‌دهید و احترام می‌گذارید.

معصومه هادی سپس افزود: پرسشگری نشانه‌ی فعال و پویا بودن ذهن است؛ زیرا کسی که به دنبال پرسش‌های ذهنش حرکت کند، مسیر «نور و روشنایی» را برگزیده است؛ یعنی برای یافتن «پاسخ مناسب» به دنبال راه‌هایی چون کتاب خواندن و کمک گرفتن از متخصصان می‌روند.

مدیرکل کانون در ادامه هدف از برگزاری چنین نشستی را «احترام به حس پرسش‌گری اعضا» عنوان کرد و گفت: همه‌ی ما می‌دانیم که اعضای کانون، کودکان و نوجوانان دارای اعتماد به نفسی هستند که آینده‌ی درخشانی پیش رو دارند و برپایی این نشست تلاشی است در جهت تحقق این هدف عالی.

هادی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: همه‌ی ما قلبمان به خاطر امام زمان(عج) می‌تپد زیرا با آمون ایشان دنیا صاحب «آقایی» خواهد شد که خوبی را منتشر می‌کند و بدی‌ها را از میان برمی‌دارد و وظیفه‌ی همه‌ی ماست برای این رویداد بزرگ آماده شویم و به این نکته بیاندیشیم که چه کاری می‌توانیم برای کمک به امام عصرمان انجام دهیم.

طرح پرسش‌های اعضای کودک کانون با موضوع چگونگی ظهور، زمان ظهور، وظیفه‌ی هر فرد در قبال امام زمان و... بخش دیگری بود که پاسخ‌های مهمانان کارشناس برنامه را به دنیال داشت.

کارشناسان این بخش که متشکل از مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان و دو کارشناس حوزه‌ی مهدویت بودند ابتدا از لزوم حفاظت هر فرد از خود سخن گفتند و در ادامه «انجام کارهای خوب» را تلاشی برای فراهم کردن زمینه‌ی ظهور دانستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =