داستان تولد مسیح با عروسک‌های دستکشی

استودیو نیلشید با طراحی و تولید عروسک‌های دستکشی امکان اجرای نمایشی درباره‌ی تولد مسیح را برای کودکان مسیحی فراهم کرده است که در قالب هدیه‌ی کریسمس در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ غرفه‌ی استودیو نیلشید با مدیریت نیلوفر جلیلوند در بخش نمایشگاهی چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری حضور دارد.

این استودیو علاوه بر ارایه‌ی محصولات و شخصیت‌های مختلف عروسکی امسال در بخش آموزش و کارگاه عروسک‌سازی نیز با جشنواره همکاری می‌کند. البته نیلشید پیش از این نیز برای بزرگ‌سالان کارگاه‌های آموزشی داشته است اما امسال بخش آموزش کودک را فعال کرده و در روزهای برپایی جشنواره در غرفه‌ی کاردستی نمایشگاه، برای بچه‌ها کارگاه آموزشی برگزار می‌کند.

به گفته‌ی جلیلوند این کارگاه‌های آموزشی را می‌توان در آموزشگاه‌ها، مدارس و... نیز برگزار کرد.

کارگاه‌های آموزش عروسک‌سازی برای گروه سنی پنج تا هشت سال، ۹ تا ۱۲ سال و همچنین بزرگسال است.

در بخش نمونه محصولات و عروسک‌های جدید نیز می‌توان به عروسک‌های دستکشی این استودیو اشاره کرد که بچه‌ها با استفاده از آن نمایش اجرا می‌کنند.

این عروسک‌ها راوی قصه‌ی شب کریسمس و تولد مسیح و شخصیت‌های مرتبط با آن هستند که برای کودکان مسیحی آماده شده است و همراه با استند خیمه شب‌بازی به عنوان هدیه کریسمس در اختیار بچه‌ها قرار می‌گیرد. نمونه‌ی اولیه‌ی این کار آماده شده و به زودی به تولید انبوه می‌رسد.

مدیر استودیو نیلشید امیدوار است به زودی بتواند چنین عروسک‌هایی را برای شخصیت‌های داستانی و اسطوره‌ای شاهنامه طراحی و تولید کند. او پیش‌تر نیز به دلیل علاقه‌اش به شاهنامه عروسک «بانو گشسب» برگرفته از شخصیت دختر رستم را طراحی و تولید کرده بود که در سومین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی ارایه شد.

«لولوخان» از دیگر عروسک‌های جدید این استودیو است که برداشتی آزاد از خون‌آشام بوده است. همچنین عروسک شخصیت موسسه‌ای به نام «مستر کاری شو» که به بچه‌ها آموزش کارآفرینی می‌دهد، عروسک‌های «حسن کچل»، «خوابالو» و «یلدا» از دیگر نمونه کارهای جدید این کارگاه تولید عروسک هستند.

عروسک یلدا از کارهای یکی از هنرجویان جلیلوند است که امسال در کارگاه‌های آموزشی جشنواره به بچه‌ها آموزش عروسک‌سازی می‌دهد.

جلیلوند، مدیر استودیو نیلشید از چهار سالگی عضو مکاتبه‌ای کانون بوده و نقاشی‌هایش را هم برای کانون پست می‌کرده است.

استودیو نیلشید کارگاهی چندمنظوره است که هم آموزش طراحی و ساخت عروسک می‌دهد و هم عروسک تولید می‌کند. کارهای تولید عروسک در چند بخش انجام می‌شود. بخشی از کارها از سوی زنان سرپرست خانوار یا بدسرپرست انجام می‌شود. اما کارهای نقاشی چهره و لباس به خاطر تخصصی‌تر شدن کار از سوی هنرجوهای استودیو انجام می‌شود.

چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی تا جمعه دوم آذر ۱۳۹۷ از ساعت ۹ تا ۱۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =