حمایت از شرکت‌های خلاق اسباب‌بازی، از سوی معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری

غرفه‌ی معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری حمایت خود از حوزه‌های صنایع خلاق را اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شایان نشاط مسوول بخش ترویج «برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق»، در این‌باره گفت: «از آنجا که در برنامه‌ی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان امکان حضور دیگر صنایع و ایده‌های خلاقانه‌ وجود نداشت؛ برنامه‌ای برای شرکت‌های خلاق، فرهنگی و خدمات نوین تعریف شد. در این میان حمایت از «بازی، اسباب‌بازی و سرگرمی» نیز مد نظر قرار گرفت. با تشکیل این بخش تاکنون ۲۰۰ شرکت به ثبت رسیده‌اند و از این پس می‌توانند از خدماتی بهره‌مند شوند.»

وی از برخی خدمات در این بخش نام برد: «تسهیلات فضای کسب و کار، توسعه‌ی بازار، پشتیبانی، تامین مالی و جذب سرمایه و خدمات ویژه‌ی دستگاه‌های اجرایی بخشی از خدماتی است که صنایع مختلف می‌توانند از آن بهره ببرند. برخورداری از حمایت مالی برای شرکت در نمایشگاه‌های مرتبط داخلی و بهره‌مندی از تسهیلات نظام وظیفه و بیمه تکمیلی بخشی دیگر از این خدمات است. برخی از این صنایع پس از ثبت، امکان استقرار در پارک‌های علم و فن‌آوری را خواهند داشت و با شرایطی از معافیت مالیاتی بهره‌مند می‌شوند.»

گفتنی است که «کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی»، «صنایع دیداری و شنیداری»، «هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی»، «طراحی و معماری»، «بازی، اسباب‌بازی و سرگرمی»، «یادگیری، نشر و چاپ» و... صنایعی است که از این خدمات بهره‌مند خواهند شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه Ircreative.isti.ir مراجعه کنند.

چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی تا دوم آذر ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران ادامه دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =