نجات والدین در دنیای زماندان ممکن شد

بازی «زماندان» اولین بازی از مجموعه‌ی دنیازاد بازی مهیجی است که به کودکان فرصت می‌دهد تا در یک فعالیت گروهی والدین خود را از دست زمان‌خوارها نجات دهند. حضور در این بازی مهیج در چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی برای تمام علاقه‌مندان رایگان است.

به گزارش اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون، معصومه جعفری مدیرعامل «دنیای شگفت‌انگیز آینده» طی گفت‌وگویی از طراحی بازی‌هایی مبتنی بر واقعیت، برای اجرا در فضاهای عمومی شهر تهران خبر داد و گفت: «نخستین بازی طراحی شده از سوی این گروه که با عنوان «دنیازاد» به مخاطبان معرفی می‌شود، زماندان نام‌گذاری شده است و مناسب گروه سنی کودکان است.

این گروه ضمن حضور در چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی این فرصت را فراهم آورده است که کودکان به همراه والدین خود در این بازی مشارکت کنند. این علاقه‌مندان پس از ورود به یک تونل به اتاقکی خواهند رسید و از آن پس باید برای نجات والدینشان که در دست زمانخوارها اسیر شده‌اند تلاش کنند. به موازات فعالیت این کودکان، والدین در یک فضای مجزا که متعلق به زمانخوارها است با پاسخ‌گویی به سوال‌ها و معماها به کودکان خود کمک خواهند کرد.»

وی ادامه داد: «با توجه به فضای نمایشگاه اسباب‌بازی، راه‌کارهایی وجود دارد تا کودکان پس از خروج از اتاقک و ورود به غرفه‌ها مراحلی را سپری کنند و به کشف‌هایی دست بزنند. این مخاطبان با احتساب زمان باید به جنگل زمانخوارها برسند.»

جعفری تاکید کرد: «با پایان این دنیا که هر فرد تجربه‌ای متفاوت در آن خواهد شد، ‌علاقه‌مندان می‌توانند وارد دیگر دنیاهایی شوند که گروه دنیازاد طراحی کرده است.»

مدیرعامل «دنیای شگفت‌انگیز آینده» درباره‌ی ویژگی‌ این نوع طراحی عنوان کرد: «این گروه متشکل از فارغ‌التحصیلان رشته‌های جامعه‌شناسی، فرهنگ، ارتباطات و فلسفه است. دنیاها بر اساس کار پژوهشی و مبتنی بر دانش طراحی شده‌اند و نظرهای اساتید دانشگاهی در آن‌ها لحاظ شده است. «میراث واته»، «پاناما» و «امپراتوری آینه‌ها» دیگر بازی‌های طراحی شده که در فضاهایی مثل پارک و خیابان قابل اجرا هستند.»

وی ادامه داد: «فعالیت این گروه از دو سال پیش آغاز شده و از شش ماه پیش بازی‌ها را اجرایی کرده‌ایم. هم‌اینک نیز با حضور در فعالیت‌های پارک علم و فن‌آوری و جشنواره اسباب‌بازی کانون پرورش فکری به معرفی این فعالیت‌ها می‌پردازیم. امیدواریم تا فروردین ۹۸ به طور کامل این بازی‌ها را به مخاطبان معرفی کرده باشیم.»

علاقه‌مندان برای آشنایی بیش‌تر با این بازی‌ها می‌توانند به نشانی donyazad.com مراجعه کنند.

گفتنی است چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی تا ۲ آذر ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =