جشنواره، قله‌ی اقدام‌ها در حوزه‌ی اسباب‌بازی است

رئیس اداره‌ی اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با اشاره به اهمیت افزایش نقش تولیدکنندگان داخلی در حوزه‌ی اسباب‌بازی به عنوان کالایی فرهنگ‌ساز، حضور یک‌دست تولیدکنندگان داخلی در بخش نمایشگاه ترویجی این جشنواره را اقدامی مثبت خواند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محمد امیرخانی با بیان این مطلب افزود: اسباب‌بازی ابزاری برای انتقال فرهنگ از سوی بزرگ‌ترها به بچه‌ها است. متاسفانه بعضی‌ها به اسباب‌بازی صرفا به عنوان ابزار سرگرمی نگاه می‌کنند و این ظلمی در حق بچه‌هاست. معتقدم که اگر این جشنواره در مسیر رشد و شکوفایی خود بتواند این موضوع را جا بیندازد که بزرگ‌ترها در قبال فرهنگ بچه‌ها مسئول‌اند، بسیار موثر بوده است.

او افزود: ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی که ما امروز در سطح جامعه مشاهده می‌کنیم، محصول نقص و ضعف در فرهنگ گذشته‌ است. یعنی گذشتگان و بزرگ‌ترهای آن دوران نتوانسته‌اند بچه‌های دیروز را از نظر فرهنگی خوب تربیت کنند و در نتیجه ما امروز در جامعه این مسائل را مشاهده می‌کنیم.

امیرخانی در ادامه خاطرنشان کرد: آن‌چه که من امروز در بخش نمایشگاهی این جشنواره دیدم ایده، خلاقیت و ابتکار بود. همین‌که می‌توانیم جشنواره‌ای برگزار کنیم که کاملاً محصولات تولیدی کشور خودمان را در آن عرضه کنیم، جای افتخار دارد.

او گفت: مسئولان جشنواره توضیح می‌دادند که ما 3هزار اثر ثبت‌شده در مقابل 600 اثری که به آن‌ها مجوز تولید داده‌ایم، داریم. این نسبت یک به پنج و خوب است، ولی امیدواریم روزی برسد که این 600 را صفر کنیم و همه‌ی آثاری که برای کودکان‌مان عرضه می‌شود، محصول ایده و خلاقیت ایرانی خودمان باشد.

امیرخانی ضمن تشکر از همه‌ی دست‌اندرکاران این جشنواره، اظهار امیدواری کرد: راهی که شروع کرده‌اند را با قوت و قدرت بیش‌تری ادامه بدهند. به‌نظرم می‌رسد برای این‌که ذهن متولیان تربیت کودکان‌ و نوجوانان را برای برگزاری جشنواره‌ی بعدی اسباب‌بازی آماده کنیم، در طول سال و حد فاصل این جشنواره تا جشنواره‌ی بعدی به سلسله اقدام‌هایی نیاز داریم.

به اعتقاد امیرخانی، نشست‌ها، کارگاه‌ها و نمایشگاه را نباید به جشنواره‌ی اسباب‌بازی منحصر کنیم. ما می‌توانیم در طول سال اقدام‌هایی در این حوزه داشته باشیم و در اصل جشنواره،‌ قله‌ی اقدام‌های ما باشد. امیدوارم با حسن تدبیر دوستان ارزشی و با مسئولیت ما در مجموعه‌ی کانون پرورش فکری کودکان ‌و نوجوانان کشور، شاهد این اتفاق باشیم.

او در پایان اضافه کرد: در بخش اداره‌ی اجتماعی از معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدیریتی را با عنوان تفریحات سالم و سرگرمی‌های ارزشی راه انداخته‌ایم. بخشی از کار این مدیریت مربوط به اسباب‌بازی‌ و سرگرمی‌های کودکان است. بنابراین از زمانی‌که در جریان برگزاری این جشنواره در کانون پرورش فکری کودکان‌ و نوجوانان قرار گرفته‌ایم در خدمت این برنامه بوده‌ایم. یکی از اعضای هیات اندیشه‌ورزی مدیریت تفریحات سالم و سرگرمی‌های ارزشی، نیز یکی از کارشناسان اصلی برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی هستند که در حاشیه چهارمین جشنواره‌ی اسباب‌بازی برگزار می‌شود. هم‌چنین مسئولان مدیریت تفریحات سالم، نیز از روز اول با دبیرخانه این جشنواره همکاری می‌کنند.

چهارمین جشنواره ملی اسباب‌بازی تا ۲ آذر ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میزبان علاقه‌مندان است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =