محصولاتی برای تقویت مهارت‌ حرکت‌های ظریف کودکان پیش از دبستان

شرکت «بومزی» در چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی با محصولات و بازی‌های «تقویتی مهارتی» در راستای تقویت مهارت حرکت‌های ظریف، هماهنگی چشم و دست و افزایش خلاقیت برای کودکان دو تا شش سال حضور دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ «بومزی» یک شرکت تولید محصولات و بازی‌های تقویتی- مهارتی است که بعد از بررسی بازار اسباب‌بازی و صحبت با روان‌شناسان و مربیان مهدکودک‌ها سعی در پر کردن خلاءهای بازار موجود در زمینه‌ی بازی‌های «تقویتی مهارتی» داشته و در این حوزه بازی‌هایی طراحی و تولید کرده است. این شرکت حدود یک سال است که در حوزه‌ی اسباب‌بازی فعالیت می‌کند.

طراحی تولیدات این شرکت همگی از سوی طراحان «بومزی» انجام شده است. البته به گفته‌ی مسوول غرفه‌ی «بومزی» نمونه‌ی خارجی این محصولات هم موجود بوده اما بومی‌سازی شده و طراحان داخلی آن‌ها را طراحی کرده‌اند. همچنین نمونه‌های مشابه داخلی نیز متفاوت‌تر از این محصولات هستند.

محصولات «بومزی» در راستای تقویت مهارت‌هایی مانند حرکت‌های ظریف، هماهنگی چشم و دست و افزایش خلاقیت است.

محصول «حبه» یکی از بازی‌های «بومزی» و یک مکعب 6 در 6 است که هر وجه آن یک‌سری بازی است و هر بازی یک‌سری مهارت‌ها را تقویت می‌کند.

محصول «گنجه» چهارچوبی دارد و در هر ضلعش مجموعه بازی‌هایی وجود دارد که تقویت مهارت‌ها را انجام می‌دهند. در نهایت سقفی روی آن به صورت یک مکعب بزرگ قرار می‌گیرد.

«بازی خونه» محصولی است به شکل خانه که طرح‌هایی روی آن چاپ شده و در سایز بزرگ‌تر حتی بچه‌ها می‌توانند داخل آن شوند.

بازی «پینه‌دوز» که شخصیت چهار حیوان است و لباس‌هایی دارند که بچه‌ها باید با نخ این لباس‌ها را به بدن حیوانات بدوزند.

بازی «کش مش» که صفحه‌ای دارای سوراخ است و همراه با پین چوبی و کش بچه‌ها می‌توانند نقاشی بکشند یا شکلی را طراحی کنند و خلاقیت‌شان را افزایش دهند.

محصول دیگر این شرکت «تار و پود» است که یکسری قطعات مربع و مستطیل و دایره دارد و بچه‌ها با نخ شکل‌هایی را می‌سازند.

تمامی محصولات «بومزی» برای گروه سنی دو تا شش سال یعنی پیش از دبستان مناسب است؛ چراکه تقویت مهارت‌ حرکت‌های ظریف یا سه انگشت نوشتاری اهمیت به‌سزایی دارد و بهتر است قبل از پیش دبستان این مهارت تقویت شود تا بچه‌ها در دوران دبستان با دست گرفتن مداد دچار مشکل نشوند و به راحتی از سه انگشت نوشتاری‌شان استفاده کنند.

به گفته‌ی مسوول غرفه‌ی «بومزی» محصولات این شرکت حتما حضور مربی و والدین را می‌طلبد چون این محصولات جنبه‌ی هدایت‌گر دارد و باید بزرگ‌ترها کودک را همراهی کنند. البته این همراهی نباید در قالب اشاره‌ی مستقیم به بازی باشد بلکه باید تا حدی به او بگویند که چه فرآیندی را طی کند تا کودک خودش بتواند آن کار را انجام دهد.

همچنین از کودک سوالی پرسیده‌ی شود و گفت‌وگویی بین مربی یا والدین با بچه صورت بگیرد تا خلاقیت بچه افزایش پیدا کند.

چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی تا جمعه، دوم آذر 1397 از ساعت 9 تا 19 در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب برپا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =