برگزیدگان قصه‌گویی منطقه پنج در مازندران معرفی شدند

پنج قصه‌گوی راه‌یافته از منطقه‌ی پنج به مرحله‌ی بین‌المللی بیست‌ویکمین جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مازندران معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مرحله‌ی منطقه‌ای این جشنواره در حوزه پنج تقسیمات کانون روزهای سوم و چهارم آذر ۱۳۹۷ در شهر ساری برگزار شد.

بر اساس این گزارش قصه‌گوهای استان‌های البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، گلستان و مازندران در این جشنواره با اجرای ۳۵ قصه‌گویی با یک‌دیگر به رقابت پرداختند.

بر همین اساس هیات داوران این جشنواره که متشکل از سارا روستاپور، سیدعلی کاشفی خوانساری و علی خانجانی  بود زینب قمری از استان البرز را با قصه‌ی «آتش و دریا»  به عنوان نفر اول معرفی کردند.

هم‌چنین در این مرحله کلثوم عزتی‌راد از استان خراسان رضوی با قصه‌ی «حسنی و پهلوان پنبه»، مریم صرفی از سمنان با قصه‌ی «لجباز»، داوود ریحانی از خراسان رضوی با قصه‌ی «حرف‌آباد» و معصومه آهنگری از استان مازندران با قصه‌ی «دروازه‌ی بخت» را به ترتیب به عنوان نفرات دوم تا پنجم انتخاب شدند.

در عین حال هیات داوران فرانک فروزانفر از استان البرز را با قصه‌ی «بازگشت»، مهرنوش تنهایی با قصه‌ی «کوچولوی گمشده» و راحله باقی‌پور با قصه‌ی «سبزکوچولو» هر دو از تهران، نرگس فضلی‌اول و بی‌بی‌محبوبه رهی‌باغستانی به ترتیب با قصه‌های «خورشید خانم» و «پیرزن خردمند» هر دو از استان خراسان رضوی، اسماعیل عسگری با قصه‌ی «یک دو سه عطسه» از استان خراسان شمالی، عسل نیکو با قصه‌ی «شلغم پر برکت» و سمیه حیدریان با داستان «یک راه بهتر» هر دو از سمنان، سمیه نورعلیشاهی با قصه‌ی «آسمان تو چه رنگیه؟» از استان گلستان و سارا نوشیر با قصه‌ی «سرزمین آفتاب» استان مازندران را نیز شایسته‌ی تقدیر معرفی کردند.

هم‌چنین هیات داوران با توجه به کیفیت بالای اجرای قصه‌ی مهرنوش تنهایی با عنوان «کوچولوی گمشده» در بخش فراگیر(با زبان اشاره ویژه ناشنوایان) و اهمیت توجه به مخاطبان دارای نیازهای ویژه، پیشنهاد کردند این قصه نیز در بخش راه‌یافتگان به مرحله‌ی نهایی جشنواره، حضور یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =