کد خبر: 284343
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
حیوانات مهندس، دانشمند اند

«حیوانات مهندس در حیات‌وحش» اثری از لیون گری است که درباره‌ی ساخت سازه‌های باور نکردنی از سوی حیوانات با مخاطبان سخن می‌گوید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون‌، در این اثر مطالبی در باره‌ی سدسازی، آشیانه‌سازی، بافندگی، ساخت غارهای برفی‌، تله‌گذاری و... عنوان شده است.

بر این اساس «حیوانات مهندس در حیات‌وحش» توانایی‌های خارق‌العاده‌ی «حیوانات دانشمند» را با مخاطبان گروه سنی «ج» (۹ تا ۱۲ سال) در میان می‌گذارد.

در این اثر که از سوی مجید عمیق ترجمه شده است، دو بخش «باورم نمی‌شود» و «تقلید» برای مخاطبان خواندنی است.

این اثر با رعایت کامل قانون بین‌المللی حق نشر (کپی رایت) و اجازه‌ی رسمی انتشارات Brown Bear از کشور انگلستان به چاپ رسیده‌ است.

بر همین اساس، در بخش‌های کوتاهی شیوه‌های تقلید انسان از حیوانات در ساخت سازه‌ها و نکته‌هایی حیرت‌انگیز درباره‌ی این موجودات مهندس بیان شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «سگ‌های آبی برای در امان ماندن از خطر حمله‌ی حیوانات مهاجم نظیر گرگ‌ها از ترفند جالبی استفاده می‌کنند. ورود به کلبه‌ی سگ‌های آبی فقط با شنا کردن از زیر آب امکان پذیر است. اغلب کلبه‌ها دو اتاقک دارند. اتاقک اول برای خشک شدن است. سگ‌های آبی فقط زمانی وارد اتاقک دوم می‌شوند که بدنشان کاملا خشک شده باشد.»

گفتنی است این کتاب ۳۲ صفحه دارد و با قیمت ۶هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شده است.

کتاب «حیوانات مهندس در حیات‌وحش» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شمارگان ۷هزار نسخه منتشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =