کد خبر: 284266
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
روایت کارلینه و مرغابی‌اش منتشر شد

«مرغابی کارلینه‌» داستانی فانتزی به قلم تیلده میشلز و با تصویرگری لیلو فروم به تازگی از سوی کانون پرورش فکری وارد بازار کتاب کودک شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این داستان به زندگی زنی به اسم کارلینه می‌پردازد. کارلینه که همیشه زباله‌ها را در کالسکه‌اش جمع می‌کند به «آشغال جمع کن» معروف است، اما بالاخره روزی می‌رسد که تعداد زباله‌های شهر زیاد می‌شود و ماشین‌های زباله مشغول کار می‌شوند.

در این میان کارلینه بی‌کار می‌شود، اما با ورود یک مرغابی که قرار است تبدیل به شام خوشمزه‌ای شود، زندگی این زن تغییر می‌کند.

این اثر که با رعایت قانون بین‌المللی حق نشر از ناشر آلمانیTulipan Verlag GmbH  خریداری شده، مناسب گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «کارلینه کنار کلبه‌اش یک مرغدانی درست کرد. بعد هم گودالی درست کرد و یک وان حمام در آن گذاشت تا مرغابی بتواند در آن شنا کند. کارلینه برای مرغابی گل قاصدک‌؛ گزنه و سنبل‌الطیب چید و شب‌ها او را کنار تخت خواب خودش‌،‌ توی یک سبد می‌خواباند. ولی مرغابی نه چیزی می‌خورد، نه شنا می‌کرد، و نه این‌طرف و آن‌طرف می‌رفت. او روز به روز هم لاغرتر و لاغرتر می‌شد.»

گفتنی است این اثر که مهدی شهشهانی ترجمه‌ی آن را بر عهده داشته، در ۴۴ صفحه رنگی و با قیمت ۵هزار تومان به دست مخاطبان رسیده است.

شمارگان این کتاب که از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده، ۷هزار نسخه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =