مسابقه‌ی کتاب‌خوانی در کانون سمنان برگزار می‌شود

همزمان با گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از سوی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان مسابقه کتاب‌خوانی برگزار می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، محمد ناظری‌ سرپرست کانون پرورش فکری سمنان از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی ویژه خانواده کارکنان، مربیان و اعضای نوجوان مراکز فرهنگی‌هنری این استان خبر داد و گفت: این مسابقه علاوه بر ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی همزمان با چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به‌منظور آشنایی مخاطبان به‌ویژه نوجوانان با اهداف و انگیزه‌های نهضت عاشورا، احیای دین و سنت پیامبر اسلام(ص) و فلسفه نماز امام حسین(ع) در ظهر عاشورا اجرا می‌شود.

ناظری‌ در ادامه افزود: با توجه به استقبال مخاطبان از مسابقات کتاب‌خوانی، اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سمنان این‌بار اهل کتاب را به مطالعه‌ی کتاب «نهضت حسینی در پرتو قرآن» اثر جدیدی از «حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی» دعوت کرد و همراهان کتاب تا ۲۲بهمن‌ماه سال جاری فرصت دارند تا به ۴۰ سؤال مطرح‌شده این مسابقه پاسخ دهند.

سرپرست کانون استان سمنان تصریح کرد: ۲۹ بهمن همزمان با سال‌روز قیام مردم تبریز و چهلمین‌روز شهادت شهدای قم، پنج برگزیده نهایی این مسابقه به قید قرعه معرفی می‌شوند.

گفتنی است؛ در ابتدای این کتاب که با عنوان «روضه‌های قرآنی» نیز نامیده می‌شود به شاخصه‌های قیام امام حسین(ع) اشاره شده و سه شاخصه قرآنی هجرت، جهاد و شهادت را در این راستا بیان کرده و «نقش شهادت در فرهنگ»، «حرکت امام حسین(ع) براساس قرآن»، «جلوه‌های قرآن در کربلا»، «زیارت عاشورا در سایه قرآن»، «عوامل قبولی نماز»، «تجلیل بزرگان در قرآن»، «تقسیم کار امام حسین(ع) و حضرت زینب(س)» و... برخی از موضوعات این کتاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =