کد خبر: 285179
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
بازدید 489
کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان گیلان تشکیل جلسه داد

نخستین نشست کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت چهلمین سال‌گشت پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست با حضور نمایندگان دستگاه‌های همراه در برگزاری ویژه‌برنامه‌های چهلمین سال‌گشت پیروزی شکوه‌مند انقلاب و با نگاهی ویژه به برنامه‌های نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله این نظام صورت‌گرفت.

طی این جلسه که با هدف هم‌گرایی و هم افزایی در مسیر پیشبرد برنامه‌های دهه فجر و با محوریت کانون پرورش فکری برگزارشد، افزون بر مرور اجمالی فعالیت‌های پیش‌رو، پیرامون نقش دستگاه‌های همراه در برپایی نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله با محوریت مخاطبان کودک و نوجوان بحث و گفتگو شد.

مدیرکل کانون استان گیلان در آغاز این نشست، با مهم ارزیابی‌کردن آشناسازی نسل کودک و نوجوان با آرمان‌ها و دستاوردهای چهل ساله انقلاب گفت: پیوندهای فرهنگی و تقویت ارتباط میان نسلی در اولویت‌ فعالیت‌های این ایام قراردارد.

اسفندیار ضیائی در ادامه به فعالیت‌های کانون در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره و راه‌اندازی مرکز علوم و فنون این مجموعه‌ی فرهنگی در شهررشت و برگزاری صبح شعر«نوری تا حرم» را از جمله این برنامه‌ها عنوان‌کرد.

او هم‌چنین برپایی نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب در پیاده راه فرهنگی شهر رشت را مورد توجه قرارداد و اجرای چنین برنامه‌ی ارزش‌مندی را نیازمند تفکر و تامل هرچه بیش‌تر تصمیم‌گیرندگان و دست‌اندرکاران این عرصه دانست.

قدردانی از همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری باشکوه ویژه‌برنامه‌های چهلمین سال‌گشت پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی به‌ویژه در حوزه‌ی کودک و نوجوان، بخش پایانی سخنان مدیر کل کانون استان گیلان در این نشست بود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان نیز این نشست را دارای جایگاه ویژه‌ای دانست و اظهارداشت: پهلوگرفتن کشتی انقلاب در ساحل چهل‌سالگی و گذر افتخارآمیز از تمامی فراز و فرودها، فرصتی برای همراه‌سازی تمامی نسل‌های انقلاب و پیش‌گیری از آفت‌های متوجه آن است.

عباس بایرامی، مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان

عباس بایرامی هم‌چنین، اهمیت آشناسازی نسل کودک و نوجوان با محتوای انقلاب را مهم برشمرد و اظهارداشت: شناخت آینده‌سازان از گذشته تاریک این کشور و آشنایی با ثمره‌های انقلاب اسلامی، امری است که باید از سوی تمامی افراد جامعه، به ویژه متولیان نسل کودک و نوجوان مورد توجه قرارگیرد.

وی درعین‌حال نگاهی به نقش رهبری امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب و جاری‌سازی مفاهیم و ارزش‌های اسلامی در جامعه داشت و نشاط‌بخشی به فعالیت‌ها و انتقال مناسب پیام‌های انقلاب به نسل کودک و نوجوان را در قالب برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای چهل ساله انقلاب خواستارشد.

در ادامه این نشست نیز نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و همراه در برپایی نمایشگاه دست‌آوردهای چهل‌ساله انقلاب که از ۶ تا ۱۲ بهمن ماه سال جاری در پیاده‌راه فرهنگی شهر رشت برگزارمی‌شود، به بیان دیدگاه‌ها و تشریح برنامه‌های دستگاه مطبوع خود پرداختند.

گفتنی است در این نشست، نمایندگانی از استانداری، آموزش و پرورش، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صدا و سیما، سپاه قدس، نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان گیلان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهر رشت حضورداشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =