معرفی کتاب و شعر خوانی اعضای کانون در طرح «چهل قلم»

در همایش تجلیل از مقام استاد مصطفی رحماندوست در شهرکرد اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اجرای برنامه های فرهنگی ادبی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون چهارمحال و بختیاری، درآئین «چهل قلم» که روز شنبه ۶ بهمن ماه با حضور فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان؛ فرزاد رحیمی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ جواد کارگران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ شهرام مقدس، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛ حجت الله شیروانی، رئیس حوزه هنری استان؛ فضل الله برزویی، جانشین فرماندهی انتظامی استان؛ مجتبی بنیادیان، رئیس بنیاد نخبگان؛ احمدرضا فضل علیپور، مدیرکل پست؛ جان محمد الله یاری، مدیرکل تعاون روستایی؛ غلامرضا محمدی، مدیرکل تأمین اجتماعی؛  بیات سلطانی، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش؛ مرضیه جلیل پور، مدیرکل امور بانوان استانداری؛ جمعی از هنرمندان، پیشکسوتان شعر و ادبیات، جمعی دیگر از مسئولین و علاقه مندان کتاب و کتابخوانی از استاد مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده کتابهای کودک و نوجوان در محل فرهنگسرای بزرگ شهرکرد تقدیر شد.

در این آیین نرجس عالیپور عضو مرکز سورشجان و صغری عالیپور مربی فرهنگی این مرکز به معرفی کتاب پنج انگشتی ها اثر مصطفی رحماندوست در قالب داستان و نمایش خلاق پرداختند.

شعر خوانی سحر کاظمی عضو مرکز فرهنگی هنری شماره سه شهرکرد از دیگر برنامه های اجرا شده توسط اعضای کانون در این همایش بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز در این آئین با قدردانی از خدمات مصطفی رحماندوست اظهار داشت: تجلیل از هنرمندان متعهد و اثرگذار کشور امری شایسته و بجاست که این برنامه در همین راستا برگزار شده است.

در ادامه: رحماندوست با تاکید بر جمع آوری اشعار و داستان های عامیانه مناطق مختلف کشور، تصریح کرد: ادبیات عامیانه به سبب برخورداری از سلامت و صمیمیت لازم رنگ و شکل زیبایی به آثار می بخشد که نباید از این ظرفیت بالا غافل شد.

شاعر «صد دانه یاقوت» همچنین بر قصه خوانی برای کودکان از سنین کودکی تاکید کرد و گفت: هیچ ملتی کتابخوان نخواهد شد مگر اینکه از بدو تولد کودکان خود را با قصه، شعر و داستان همراه کند. 

در پایان این آئین از مصطفی رحماندوست تجلیل و از سه جلد از کتاب های وی تحت عناوین «این تری زی، آن تری زی» « سفید بود، سفیدتنها بود» «شاخه ها در باد، ریشه ها در خاک» رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =