چهارمین کتاب خانه سیار روستایی در چهار محال و بختیاری راه اندازی شد

با افتتاح چهارمین کتاب خانه سیار روستایی در منطقه لردگان کودکان و نوجوانان روستاهای کمتر برخوردار این بخش نیز از خدمات کانون بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همزمان با آیین افتتاح 64 پروژه عمرانی لردگان در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی چهارمین کتاب خانه سیار روستایی کانون در منطقه لردگان افتتاح شد.

این آیین با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار، نماینده مجلس شورای اسلامی، مدیر کل کانون، فرمانداران مناطق لردگان، روحانیون و مسئولان استانی برگزار شد. 

بر اساس این خبر این کتاب خانه از این پس ماهانه 30 روستا در منطقه لردگان را تحت پوشش فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی کانون قرار خواهد داد.

بر همین اساس تاکنون یک مرکز کتابخانه سیار روستایی در شهرستان شهرکرد و یک مرکز در شهرستان کوهرنگ، یک مرکز سیار روستایی در منطقه گندمان  فعالیت داشت که با اضافه شدن روستاهای بخش لردگان در مجموع 100 روستا در این استان از خدمات فرهنگی کتابخانه‌ای سیار روستایی بهره‌مند شده اند.

کتابخانه‌های سیار روستایی در چهارمحال و بختیاری دارای 2 هزار و 500 عضو و 20 هزار جلد کتاب هستند که به صورت متناوب به کودکان و نوجوانان روستاهای این استان کتاب امانت می‌دهد و فعالیت‌های فرهنگی دیگر از جمله آموزش کاردستی، شعرخوانی، بازی و سرگرمی، اجرای نمایش، قصه گویی و غیره را نیز به صورت رایگان برای بچه های روستا اجرا می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =