برای بین‌المللی‌تر شدن باید حضور هنرمندان خارجی را تسهیل کنیم

مریم کشکولی‌نیا معتقد است جشنواره پویانمایی تهران تا امروز ارتباط درستی با جهان برقرار کرده ولی برای بین‌المللی‌تر شدن نیاز است موانع حضور هنرمندان و رسانه‌های خارجی مرتفع شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی وامور بین‌الملل کانون، مریم کشکولی‌نیا رییس آسیفای ایران برگزاری مستمر و باکیفیت جشنواره پویانمایی تهران را نقطه قوت آن دانست و گفت: این جشنواره از ابتدا برای مخاطب تخصصی طراحی شده ولی اگر برگزارکنندگان جشنواره سیاست مردمی‌تر شدن دوسالانه را در پیش بگیرند شاهد یکی از شلوغ‌ترین و پرمخاطب‌ترین جشنواره‌های ایرانی خواهیم بود.

او درباره این‌که چطور می‌شود این جشنواره را بیشتر بین مردم معرفی کرد، عنوان کرد: اگر قرار بر مردمی‌تر شدن این جشنواره باشد، مسلماً باید پخش فیلم‌ها به بخش‌های تخصصی و عمومی تفکیک شود و فیلم‌های جشنواره در سالن‌های بیشتری در سطح کشور نمایش داده شود.

این انیماتور شناخته ‌شده درباره جایگاه جهانی این جشنواره عنوان کرد: فعالان انیمیشن در جهان باعلاقه انیمیشن‌هایشان را به این جشنواره می‌فرستند ولی محدودیت برای حضور هنرمندان و رسانه‌های خارجی به جهانی‌تر شدن جشنواره لطمه زده است.

کشکولی‌نیا ادامه داد: البته وجود دبیرخانه دائمی و مدیریت ثابت باعث شده که وجهه خوبی از جشنواره در جهان وجود داشته باشد. تجربه و شناختی که دبیر جشنواره در این ۲۲ سال به دست آورده، باعث می‌شود جشنواره بدون افت‌وخیز به فعالیت خود ادامه دهد.

کشکولی‌نیا درباره این‌که جشنواره سالانه باشد یا دوسالانه گفت: در صورتی می‌توان جشنواره را هر سال برگزار کرد که تولیدات داخلی انیمیشن بسیار بیشتر شود. البته به‌طور متوسط یک سال و نیم تا دو سال طول می‌کشد تا یک انیمیشن کوتاه ساخته شود.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز ۱۶ اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =