دختربچه بازیگوش آرامش اشیا را به هم می‌ریزد!

امیرپویا افضلی‌پور که با فیلم «خنزر پنزرهای لعنتی» در جشنواره پویانمایی حضور دارد ارتباط بیشتر با جامعه هنری جهان را عامل ارتقای کیفی انیمیشن ایران دانست.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی وامور بین‌الملل کانون، امیرپویا افضلی‌پور کارگردان انیمیشن «خنزر پنزرهای لعنتی» قصه فیلمش که در بخش بین‌الملل یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران حضور دارد این‌گونه تعریف کرد: ماجرای فیلم حول دختربچه‌ای می‌چرخد که در شبی بارانی وارد خانه‌ای قدیمی می‌شود و اشیا را با بازیگوشی خود آزار می‌دهد.

وی افزود: کار ما اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی نهایی شد و با شروع سال ۲۰۱۹ آن را برای جشنواره‌های مختلف فرستادیم که تاکنون نتیجه داوری بخشی از این جشنواره‌ها اعلام نشده و آن‌هایی هم که پذیرفته شده، اکرانشان بعد از جشنواره پویانمایی تهران است.

افضلی‌پور دوسالانه پویانمایی تهران را خانه انیماتورهای ایرانی دانست و گفت: من در دو دوره گذشته در بخش مسابقه ایران و بین‌الملل حضور داشتم و روح‌الله سعادتمند دیگر نویسنده و کارگردان انیمیشن «خنزر پنزرهای لعنتی» هم در سال ۸۹ و دوره گذشته حضور داشته است.

وی درباره پیشرفت‌های جشنواره پویانمایی تهران طی سال‌های برگزاری گفت: پیشرفت‌ جشنواره پویانمایی تهران را به خوبی می‌توان در بالا رفتن اعتبار بین‌المللی این جشنواره دید.

این انیماتور اظهار کرد: به شخصه فکر می‌کنم انیمیشن و جشنواره‌ای با این اعتبار جهانی بیشتر از این‌ها می‌تواند مردم را به خود جذب کند و اگر این شور و هیجان ایجاد شود، جامعه هم هنرمندان بیشتری تولید خواهد کرد. همچنین قضاوت مردمی درباره انیمیشن قضاوت درست‌تری خواهد بود.

وی درباره مشکلات و سختی‌های ساخت انیمیشن در ایران بیان کرد: اگر انیمیشن ایران با جهان بیشتر تعامل داشته باشد سبب جذب سرمایه خواهد شد. ارتقای دانش نیروی انسانی نیز به شرط صنعتی شدنِ گام به گامِ انیمیشن ایران رخ می دهد.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران روز ۱۶ اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به کار خود پایان می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =