تبیین راهبردها و سیاست‌های کانون در سال ۹۸

سمینار دو روزه مربیان مسئول مراکز فرهنگی، هنری کانون استان با هدف تبیین راهبردها و سیاست‌های کانون و برنامه‌ها و فعالیت‌های سال ۹۸ در تبریز بر‏‏گزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان آذربایجان شرقی، علی بینش مدیر کل کانون استان در این سمینار با اشاره به راهبرهای مدیر عامل و اهداف سیاست‌های معاونت فرهنگی تاکید بر تمامی برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی استان بر مبنای این راهبردها تعریف شده است.

وی با اشاره به اهمیت کیفیت و اثر بخشی این فعالیت‌ها تصریع کرد. تلاش همه نیروهای کانون استان در ارتقای سطح کیفی این برنامه‌هاست.

مدیر کل کانون استان بر پایی کارگاه‌های مهارت‌های زندگی، توسعه فرهنگ قصه‌گویی، ارتقاء کمی و کیفی کارگاه‌های آموزش فصلی، ارتباط موثر با خانواده‌ها، جذب و پایدارسازی اعضای نوجوان، تشکیل انجمن‌های فرهنگی و ادبی و حضور موثر کودکان و نوجوانان استان در فراخوان‌های فرهنگی، هنری کشوری و بین‌المللی را از محورهای اصلی فعالیت‌های سال ۹۸ عنوان کرد.

در این سمینار که مربیان مسئول مراکز فرهنگی و نیز کتابخانه‌های سیار و پستی نیز حضور داشتند سعید برزگر معاون فرماندار تبریز، نقش غیر قابل انکار مربیان کانون در توسعه فرهنگی جامعه را مورد تاکید قرار داد و افزود: با ارائه دیدگاه‌های جدید، تولید محتوا و ارتقای تفکر سیستمی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی نیز می‌توان زمینه‌های لازم  برای اثر بخشی فعالیت‌های فرهنگی و فرهنگ‌ساز در موضوعات مختلف برای مخاطبان کودک و نوجوان را فراهم کرد.

وی با اشاره به موضوع مهم آسیب‌های اجتماعی، نقش بسیار مهم کانون و مربیان، در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.

بررسی و تحلیل آماری فعالیت‌های مراکز فرهنگی، هنری استان در سال ۹۷، اولویت‌بندی کارگاه‌های مهارت زندگی، برنامه‌های مربوط به توسعه فعالیت قصه‌گویی و ترویج کتابخوانی و همچنین برگزاری کارگاه‌های فصلی از جمله موضوعات مهم این سمینار دو روزه بود. ضمن آن که در خصوص برگزاری انجمن‌های هنری و ادبی در سال ۹۸ بحث و تبادل نظر شد.

بحث و تبادل نظر از دیدگاه مربیان مسئول و مربیان کتابخانه‌های سیار و پستی در خصوص موضوعات مطرح شده، تجلیل از طرح‌های موفق کتابخوانی و نیز ارائه نظرات مسئولان بخش‌های مختلف ستادی کانون استان از دیگر مباحث این سمینار بود.

سمینار مربیان مسئول مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های پستی و سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی در روز ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت در مجتمع کانون تبریز برگزار شد.

گزارش تصویری این گردهمایی را اینجا مشاهده فرمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =