ارتقای دانش علمی و فرهنگی  مخاطبان در اولویت

سومین نشست هم‌اندیشی مسوولان کانون پرورش فکری و آموزش و پرورش استان گیلان هم‌زمان با هفته‌ی بزرگ‌داشت مقام معلم در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت برگزارشد.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست در راستای برگزاری‌ نشست‌های دست‌اندرکاران نظام آموزشی استان گیلان و با هدف هم‌اندیشی و هم‌افزایی در جهت ارتقای دانش علمی و فرهنگی کودکان و نوجوانان صورت‌گرفت.

برهمین اساس مرکز شماره ۳ کانون رشت میزبان مدیران ناحیه ۲ آموزش و پرورش رشت شد و در این میان ایجاد زمینه‌های لازم برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های متقابل و هدف‌مندسازی برنامه‌های این دو دستگاه فرهنگی برای ارایه‌ی  آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم به آینده‌سازان مورد توجه واقع‌شد.

تربیت نسل کودک، گشایش پنجره‌ای رو به آینده است

مدیرکل کانون استان گیلان تبریک به مناسبت هفته‌ی بزرگ مقام معلم را نقطه‌ی آغاز سخنان خود قرارداد و با اشاره به جایگاه مربیان و معلمانی چون شهید مرتضی مطهری گفت: تربیت نسل کودک و نوجوانان تلاش ارزش‌مند روشن‌گران اندیشه و پنجره‌ای رو به آینده‌است.

اسفندیارضیائی، مدیر کل کانون استان گیلان

اسفندیارضیائی هم‌چنین، به اهمیت تربیت کودکان و نوجوانان و بسترهای مناسب برای تربیت‌پذیری آنان پرداخت و نقش بیش از نیم قرن فعالیت‌ کانون پرورش فکری را در معرفی شخصیت‌های برجسته به کشور تاثیرگذار توصیف‌کرد.

ضیائی درعین‌حال هم‌گامی با فن‌آوری‌های روز و تلاش متناسب با توان‌مندی‌های نسل امروز را رسالت  مربیان و معلمان برشمرد و با اشاره امکانات فرهنگی موجود تصریح‌کرد: ترسیم چشم انداز مناسب در سایه نگاه تحول‌گرای تصمیم‌گیرندگان نظام آموزشی کشور، فرصتی ارزش‌مند برای هم‌گرایی و همراه‌سازی هرچه‌بیش‌تر خانواده‌ها با اهداف فرهنگی است.

این مدیر فرهنگی در ادامه به نقش رسانه‌ها نیز اشاره‌داشت و آگاهی‌بخشی به جامعه در ارتباط با ضرورت‌ پاس‌داشت کودکی کودکان و همراهی با دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ در شکل‌گیری شهرهای دوستدارکودک را از جمله این رسالت‌ها عنوان‌کرد.

لزوم ارایه‌ی سبک‌زندگی ایرانی اسلامی وآموزش مهارت‌های زندگی به نسل کودک و نوجوان، معرفی و تولید عروسک‌ها و وسایل کمک آموزشی برگرفته از فرهنگ ملی، معرفی مراکز فرهنگی هنری کانون و مدارس به‌عنوان قرارگاه‌های فرهنگی و ضرورت برگزاری مهرواره و سوگواره‌ها با همکاری فعالان عرصه‌ی فرهنگ، دیگربخش سخنان اسفندیارضیائی بود و وی درپایان از همراهی مدیران و معلمان آموزش و پرورش برای همراهی با فعالیت‌های کانون قدردانی‌کرد.

لزوم توجه هم‌زمان به آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت در این نشست، به جایگاه نظام آموزشی کشور در ارتقای آگاهی‌های کودکان و نوجوانان اشاره و پرداختن هم‌زمان به آموزش و پرورش آینده‌سازان ایران اسلامی را  یک ضرورت خواند.

ایرج قربان پور، مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت

ایرج قربان‌نژاد در عین‌حال توجه به نظام آموزشی را لازمه‌ی توسعه همه‌جانبه کشور دانست و با یادآورشدن نقش آن در فرهنگ‌سازی و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: این مهم نیازمند هم‌گرایی تمامی دستگاه‌های حوزه فرهنگ است وکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درمسیر دست‌یابی به این هدف،  از جایگاه ویژه‌ای برخورداراست.

او در ادامه با هم‌خانواده‌خواندن کانون و آموزش و پرورش گفت: برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی، فرصت مناسبی برای برای بررسی راهکارهای مناسب برای غنی‌سازی وقت‌های آزاد دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی برای حضور افزون‌تر آنان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری است.

قربان‌نژاد درپایان با قدردانی از مدیر کل و دیگر مسوولان کانون برای برگزاری این نشست، خواستار ادامه‌یافتن این روند شد.

کانون، بازوان توان‌مند نظام آموزشی کشور

معاون فرهنگی کانون استان گیلان هم سخنان خود در این نشست را با تبریک هفته بزرگ‌داشت مقام معلم  آغازکرد و در ادامه، به جایگاه و مقام معلم از منظر دین مبین اسلام و معصومین(ع) پرداخت.

ضیاء غیوری، معاون فرهنگی کانون استان گیلان

اهمیت ماه مبارک رمضان و فرصت های مادی و معنوی ماه میهمانی پروردگار، ازدیگر موضوع‌های مورد توجه ضیاء غیوری بود و وی با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصتی مناسب برای ارایه‌ی آموزه‌های دینی به نسل کودک و نوجوان است، مغتنم شمردن این ایام را از سوی مربیان و معلمان ضروری دانست.

او در همین حال‌ به نقش همراهی و هم‌گرایی دستگاه‌های فرهنگی در ارتقای بینش و آگاهی‌های نسل کودک و نوجوان پرداخت و با اشاره به توان‌مندی نسل حاضر در مقایسه با نسل‌های گذشته‌گفت: این امر تاکیدی بر لزوم همکاری‌های فرهنگی است و کانون پرورش فکری به تکیه بر پیشینه‌ی روشن خود نقش مهمی به عنوان بازوان نظام آموزشی کشور دارد.

اشاره به گستره‌ی فعالیت‌های کانون و تاکید بر نگاه ویژه‌این مجموعه‌ی فرهنگی به تمامی مخاطبان، بخش پایانی سخنان ضیاء غیوری محسوب‌می‌شد.

برپایه این گزارش، پخش کلیپ، قصه‌گویی عضو نوجوان کانون و بازدید حاضران از بخش‌های مختلف مرکز تخصصی علوم مرکز شماره ۳ کانون رشت و هم چنین، حضور در مرکز شماره ۲ کانون این شهرستان و آشنایی افزون‌تر با فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری، علمی و پژوهشی مربیان، ازدیگر برنامه‌های این روز به‌شمارمی‌رفت.

قصه گویی قصه گوی برگزیده کانون استان گیلان

اهدای لوح سپاس مدیر کل کانون گیلان به معلمان
بازدید از مرکز تخصصی علوم کانون استان گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =