معرفی پتانسیل‌های استعدای کانون پرورش فکری توسط صدا وسیمای مرکز یاسوج

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یاسوج گفت: کانون پرورش فکری بانک استعدادسنجی اعضای کانون رادر اختیار صدا و سیما قرار دهد تا از این ظرفیت استفاده شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بوراحمد امیر رئوف در نشست مشترک کانون استان با صدا و سیمای مرکز یاسوج اظهار داشت : کودک و نوجوان  از مخاطبان بسیار مهم و ویژه صدا وسیما محسوب می‌شوند و در دستورالعمل‌های سازمانی نیز تاکید بر حساسیت نوع برنامه‌سازی‌هایی دارد که از  عمق و تاثیرگذاری خاصی برخوردار باشند.

وی گفت: نگاه هم‌افزایی و تعامل کانون استان قابل ستایش است و اگر در حوزه فرهنگی  هم‌افزایی نباشد برونداد کار تاثیرگذاری برای مخاطب نخواهد داشت.

رئوف ابراز داشت: علاقمند به  همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستیم و تجربیات در استان فارس می تواند در این راه به ما کمک کند.

این مقام مسوول افزود: زمینه همکاری با کانون وجود دارد و کانون کارشناسان رسانه‌ای دارای فکر و ایده خود را به صدا و سیما معرفی نماید.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز یاسوج تصریح کرد: در پوشش اخبار کانون و تولید محتوای بهتر برنامه‌های کودک از ظرفیت مربیان و کارشناسان در واحدهای رادیو و تلوزیون استفاده خواهد شد.

وی با اشاره برگزاری برنامه‌های میدانی و مشارکتی با معاونت فرهنگی شهرداری و فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی افزود:  به منظور ایجاد نشاط بین کودکان و نوجوانان برنامه‌های مشارکتی با دستگاه‌های فرهنگی را  در دستور کار خود قرار داده و صدا سیما در این مسیر کانون را  یاری می کند.

رئوف ابراز داشت:  در حوزه نشاط و شادابی سرمایه‌گذاری و کارهای خوب خود را تبلیغ و اطلاع رسانی و به اعضای موفق و دارای ویژگی‌های خاص کانون را به صدا و سیما معرفی کنید.

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مجموعه‌ای  است که می‌تواند کارهای بسیار بزرگی انجام دهد گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کمتر دیده شده است و نهادی است که عملکردش خروجی مثبتی را به‌همراه دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: دستگاه‌های فرهنگی بدلیل تنوع حوزه‌های فعالیت خود می‌طلبد که کار مشارکتی را سرلوحه کار خود قرار دهد.

کبری اخلاقی نیا افزود: صدا و سیما به عنوان نهادی فرهنگی که رسالت زیادی برعهده دارد می‌تواند با کانون پرورش فکری در تولید محتواهایی که مخصوص کودک و نوجوان را یاری کند.

وی اظهار داشت: با آغاز فعالیت‌های تابستانی از صدا و سیمای استان انتظار می‌رود فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون را به عنوان نهاد دولتی که کمترین هزینه را برای غنی‌سازی اوقات فراغت دریافت می‌کند انعکاس دهد.

اخلاقی نیا تصریح کرد: به صدا و سیما پیشنهاد می‌شود برنامه‌های محتوایی مانند کاردستی ، قصه گویی و فعالیت‌های های فرهنگی هنری را ، از مربیان و کارشناسان کانون استفاده کنند و صدا و سیما نیز می تواند از ظرفیت کانون ، کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری کانون  برای ضبط برنامه‌های محتوایی خود استفاده کند.

وی اظهار داشت: مربیان و کارشناسان بدلیل کار با کودک بنا به تخصص و تجربیات  ذائقه کودک را از نزدیک لمس کرده اند می‌توانند در تولید محتوا برنامه ریزی کنند.

این مقام مسوول در پایان گفت: هدف این است که ذائقه مخاطب خود را با در تفکزر گرفتن فرهنگ ایرانی و اسلامی مدنظر قرار دهیم و در این راستا  دست یاری خود را برای همکاری نهادهای فرهنگی در این خصوص می‌فشاریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =