دومین جلسه‌ی شورای فرهنگی کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: «پرورش هوش اخلاقی اعضا» یعنی «داشتن مهارت تشخیص درست از نادرست» تمرینی است برای داشتن زندگی خوب که ضروری است مربیان در انجام فعالیت‌ها به آن توجه داشته باشند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، دومین جلسه‌ی شورای فرهنگی استان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان داشتن «هدف» پیش از اجرای برنامه و بررسی میزان دست‌یابی به آن، پس از اجرای برنامه‌ها را بسیار مهم دانست و در این خصوص گفت: بررسی این موضوع که تا چه اندازه به هدف مورد نظر رسیده‌ایم و آیا شرایط رسیدن به هدف را فراهم کرده‌ایم، ما را در آسیب‌شناسی برنامه‌ها یاری می‌کند که خروجی آن اجرای برنامه‌های جامع‌تر با صرف هزینه، وقت و انرژی کمتر است.

معصومه هادی کلید موفقیت در کارها را داشتن «فکر نو و خلاق» دانست و افزود: کودکان امروز با کودکان نسل گذشته متفاوت‌اند بنابراین برنامه‌های ما باید بسیار قوی‌تر، پویاتر و کاربردی‌تر از برنامه‌های خانواده‌ها و دیگر نهادها باشد و رمز رسیدن به این مهم مطالعه و پژوهش مداوم است.

«پرورش هوش اخلاقی اعضا» دیگر نکته‌ای بود که مدیرکل کانون بر آن تاکید کرد و گفت: مخاطبان ما با اجرای هر فعالیتی باید به این مهارت برسند که درست را از نادرست تشخیص دهند و این همان تمرین برای زندگی خوب است که شعار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

هادی نقش مربی‌مسئولان مراکز فرهنگی‌هنری را در این راه بسیار مهم عنوان کرد و در این‌باره گفت: مربی‌مسئولان با شناخت کافی از اعضا و ارتباط مستمر با کارشناسان ستاد در طراحی و اجرای برنامه‌ها نقش حساسی دارند زیرا این‌کار علاوه بر تاثیر در جذب و پایدارسازی کودک و نوجوان، اعتمادسازی همه‌جانبه‌ی خانواده‌ها را نیز به دنبال خواهد داشت.

ضرورت ارتباط‌های برون‌سازمانی و اهمیت دعوت از مهمانان متخصص و متعهد در برنامه‌ها بخش پایانی توصیه‌های مدیرکل کانون استان در دومین جلسه‌ی شورای فرهنگی استان بود.

قابل ذکر است در ابتدای این جلسه مسعود خاکسفیدی، سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان، در خصوص دستور جلسه و پیگیری روند برنامه‌ریزی‌ها سخن گفت و آیین‌نامه‌های دو انجمن قصه‌گویی، عکاسی و نمایش را برای حاضران بیان کرد و در ادامه کارشناسان ستاد استان برنامه‌های حوزه‌ی خود را اعلام کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =