وضعیت توزیع محصولات کانون در کشور ساماندهی می‌شود

معاون تولید کانون در نشست فصلی مدیران کل کانون سراسر کشور در مشهد از ساماندهی مراکز فروش این مجموعه و واگذاری آن به بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حسین ربانی‌غریبی از این مدیران خواست که نسبت به تعیین تکلیف نحوه واگذاری فروشگاه‌های کانون بر اساس بخش‌نامه صادره از سوی این معاونت اقدام کنند و دست مدیران برای انتخاب شیوه واگذاری این فروشگاه‌ها باز است.

در این نشست که روزهای ۲۹ و ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ در مشهد برگزار شد، امیر مشهدی‌عباس که به‌تازگی به عنوان مدیر مرکز تئاتر کانون منصوب شده است در اولین حضورش در نشست‌های فصلی مدیران از برنامه‌های این مدیریت برای تولید استانی تئاتر در سراسر کشور خبر داد.

وی توضیح داد که این مرکز با تکیه بر نیروهای متخصص کانون در هر استان یا نیروهای همکار بیرون کانون درصدد فعال کردن سالن‌های تئاتر کانون در سراسر کشور است و در این زمینه در حال تدوین شیوه‌نامه‌ای استاندارد و ارسال آن به استان‌ها هستیم.

ارسال کتاب‌های کانون زبان با پست

حامد میرزاحسینی مدیرکل نظارت بر چاپ و توزیع کانون از برنامه‌های این اداره برای تغییر شیوه توزیع کتاب‌های کانون زبان و ارسال آن به منازل زبان‌آموزان به صورت پستی همچنین ارسال سرگرمی‌های سازنده به مراکز کانون سراسر کشور خبر داد.

کتاب‌های جدید کانون در راه است

روح‌الله کاظمی‌زاده مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون نیز وعده کرد که تعداد زیادی آثار جدید کانون در دست انتشار است که با هماهنگی مدیریت نظارت بر چاپ و توزیع تلاش می‌کنیم این کتاب‌ها هرچه ‌سریع‌تر به مراکز کانون ارسال شود.

او همچنین از برنامه‌ریزی برای ادامه سفرهای مسئولان انتشارات و نویسندگان و دست‌اندرکاران نشر کانون به استان‌ها  خبر داد و در عین حال گفت: این انتظار همیشه وجود داشته که آثار مربیان و کارشناسان کانون به‌صورت ویژه از سوی انتشارات کانون منتشر شود در حالی که ما در این مجموعه با ۱۰ شورای تخصصی و بیش از ۳۰ کارشناس روبرو هستیم که باید این آثار را بخوانند و درباره‌ی آن تصمیم‌گیری کنند.

ضربه فنی روی پرده سینماها

محمدرضا کریمی‌صارمی مدیرکل سینمایی کانون با بیان این که به زودی اکران فیلم ضربه فنی به کارگردانی غلامرضا رمضانی در سینماهای کشور آغاز می‌شود، توضیح داد که کانون پس از این اکران سراسری و با استفاده از ظرفیت‌های سینماهایش‌در سراسر کشور این فیلم را برای مربیان، اعضا و خانواده‌های آنان به‌صورت ویژه به نمایش خواهد گذاشت.

او از برگزاری ویژه‌برنامه‌ای برای کانون در چهارچوب سی‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اصفهان خبر داد که قرار است این ویژه‌برنامه در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود و در این زمینه از مدیران کل کانون خواست با مدیران کل ارشاد استان‌ها برای برگزاری هرچه‌ بهتر این ویژه‌برنامه همکاری کنند.

برگزاری المپیاد فیلم نوجوانان هم مانند دوره گذشته به گفته‌ی مدیر سینمایی کانون بخشی از برنامه‌های این جشنواره است.

کریمی‌صارمی در این زمینه از مدیران کل کانون خواست فیلم‌های ساخته‌شده از سوی نوجوانان را به این المپیاد ارسال کنند ضمن این‌که به گفته‌ی او قرار است داوری و انتخاب اولیه این آثار هم به صورت استانی انجام شود که در این زمینه کانون می‌تواند با برگزارکنندگان المپیاد همکاری کند.

ارسال اسباب‌بازی به مراکز کانون

محسن حموله مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون در نشست فصلی مدیران کل کانون در مشهد توضیح داد که تولیدات جدید کانون در حوزه اسباب‌بازی در راه است و بازی ذره‌بین جدیدترین تولید کانون با همکاری بخش خصوصی به‌زودی عرضه می‌شود.

او از مدیران کل کانون استان‌ها خواست در برگزاری جشنواره بازی‌های ویدیویی که از سوی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ۹ استان کشور برگزار می‌شود، حمایت ‌کنند در عین حال قصد داریم در صورت همکاری مدیران، آبان امسال جشنواره اسباّب‌بازی کانون را هم‌زمان در ۵ استان دیگر نیز برگزار کنیم.

حموله از تولید چند عنوان، کتاب اسباب‌بازی و کتاب عروسک از جمله داستان‌های مشهور مهمان‌های ناخوانده و کوتی کوتی از سوی کانون خبر داد.

حمایت شورای نظارت بر اسباب‌بازی از ایده‌های نو

ویدا ملکی سرپرست جدید دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی با بیان این‌که تاکید کانون در حوزه اسباب‌بازی بر روی حمایت از ایده‌پردازان و تولیدکنندگان اسباب‌بازی است گفت شورای نظارت هم در این زمینه تلاش می‌کند این ایده‌پردازان را با کانون مرتبط کند.

به‌گفته‌ی وی نمایشگاه‌های اسباب‌بازی بستر خوبی برای معرفی این ابزار فرهنگی به جامعه است و شورای نظارت نیز از این فرصت‌ها برای معرفی بیشتر فعالیت‌هایش استفاده می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =