کد خبر: 288956
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
آغاز پویش فصل گرم کتاب در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : پویش ملی «فصل گرم کتاب» از هفته آینده و با برپایی ایستگاه‌های کتاب‌خوانی در بوستان‌های شهرهای یاسوج و سی سخت و گچساران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانمان استان کهگیلویه و بویراحمد  کبری اخلاقی نیا در نشست شورای فرهنگی این اداره کل  افزود: این پویش با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در فصل تابستان و با تأکید بر دو محور موضوعیِ «ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی» و «تقویت مهارت‌های زندگی» برپا می‌گردد.

این مقام مسوول با بیان اینکه  فصل گرم کتاب پویشی است که تابستان امسال برای دومین سال متوالی برای کودکان و نوجوانان علاقمند به کتاب و کتابخوانی در پارک‌ها و بوستان‌ها برگزار می‌شود، افزود: در این پویش، ضمن اجرای برنامه‌های متنوع، خلاقانه و جذاب و ارتباط مؤثر با کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، به عرضه خدمات فرهنگی و جذب عضو پرداخته میشود.

اخلاقی نیا با اشاره به اینکه این طرح در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های مختلف کشور اجرا می‌شود، افزود: بر این اساس مربیان متعهد و متخصص کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با اجرای برنامه‌های متنوع، خلاقانه و جذاب با محورهای موضوعی یاد شده برای مخاطبان کودک و نوجوان و خانواده‌ها به ارائه خدمات فرهنگی، هنری و ادبی می‌پردازند و کودکان و نوجوانان علاقمند شرکت کننده در این ایستگاه به عضویت کتابخانه‌های کانون در می‌آیند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه خوانش شعر و داستان، روخوانی و هم خوانی کتاب، کاردستی، نقاشی، نمایش عروسکی، نمایش فیلم و قصه گویی از جمله فعالیت‌هایی است که در این طرح اجرا می‌شود، تصریح کرد: پویش فصل گرم کتاب هفته آینده در پارک کودک مهرورزی یاسوج میزبان کودکان و نوجوانان یاسوجی است.

مدیرکل کانون کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: براساس شیوه‌نامه ابلاغی پویش «فصل گرم کتاب»، مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور در فصل تابستان ۱۳۹۷ و با همکاری و تعامل سازمان‌های فرهنگی، اقدام به برپاییِ دست‌کم یک ایستگاهِ کتاب‌خوانی در فضاهای عمومی از قبیل بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها می‌کنند که این ایستگاه‌ها می‌تواند در قالب ثابت یا سیار باشد و حداقل یک روز در هفته و در صورت امکان پنج‌شنبه‌ها یا جمعه‌ها، اقدام به عرضه خدمات فرهنگی می‌نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری برنامه ادبی دو پنجره در یاسوج اشاره کرد و افزود: 18 تیرماه همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان یاسوج میزبان استاد فرهاد حسن زاده شاعر نام آوازه حوزه ادبیات کودک و نوجوان می باشد.

http://newsroom.kanoonnews.ir/news.xhtml?ic=288956

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =