برگزاری نشست آموزش روانشناسی مثبت‌گرا در کانون پرورش فکری جاسک

نشست آموزش روانشناسی مثبت‌گرا با هدف آشنایی والدین اعضا با سبک روانشناسی نو و توجه به مهارت‌های مثبت در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری جاسک برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، نشست آموزش روانشناسی مثبت‌گرا با هدف آشنایی والدین اعضا با سبک روانشناسی نو و توجه به مهارت‌های مثبت در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری جاسک برگزارشد.

الهام اشرافی جاسکی مربی مسوول کانون پرورش فکری جاسک گفت: این سبک روانشناسی نو، اما بسیار کاربردی است و نیاز جامعه کنونی عصر حاضر است. این نوع روانشناسی به تقویت روانی و رفتاری فرد منجر می‌شود که این مهم خود نقش پیشگیری از مشکلات رفتاری و در نتیجه آسیب‌های فردی واجتماعی را دارا است.

اشرافی افزود: توجه به مهارت‌های مثبت و کمک به تقویت آن در کودکان ونوجوانان از ضروریات است و برای تحقق این مهم آگاهی بخشی به والدین و به ویژه مادران بسیار کمک‌کننده می‌باشد.

مربی مسوول کانون جاسک افزود: در این نشست که با حضور فوزیه ثابت زاده مسوول امور مداخله اجتماعی بهزیستی شهرستان جاسک و مادران اعضا برگزارشد به نقش مثبت این روانشناسی پرداخته شد.

فوزیه ثابت‌زاده روان‌شناس که به عنوان مهمان ویژه این نشست در جلسه حضور داشت ضمن بیان نقش مهم مادر در خانواده خاطر نشان کرد: شناخت و پرورش مهارت‌ها، سلامت فکری و روانی، پرورش معنا در زندگی، ایجاد روابط مثبت در خانواده و کسب شادی حقیقی را می‌توان از جمله مهمترین اهداف روان‌شناسی مثبت دانست، اما شاید اساس و بنیان اصلی این رشته بر مفهوم «زندگی در زمان حال» استوار است.

وی افزود: در دنیایی که روان‌شناسی مثبت ترسیم می‌کند، مردم در زمان حال زندگی می‌کنند که این به معنای بی توجهی به گذشته و بی‌تفاوتی نسبت به آینده نیست بلکه به معنای عدم وابستگی به اتفاقات قبلی و عدم دل‌مشغولی و ترس از اتفاقات بعدی است که موجبات از بین رفتن سلامت و شادابی در زندگی را فراهم می‌کند.

ثابت‌زاده بیان کرد: روانشناسی مثبت‌گرا اهدافی از جمله اهمیت توامان با ضعف‌ها وقوت‌ها، رفع خسارت و نیز تقویت توانایی‌ها و اهمیت دادن به پرورش استعدادها و ظرفیت‌های وجودی را دنبال می‌کند.

فوزیه ثابت‌زاده دکترای روان‌شناسی است که با موسسه هم نوا (موسسه پژوهشگری تحت نظارت دانشگاه تربیت مدرس تهران) همکاری میکنند و  مدت ۲ سال است که  مدرس دانشگاه پیام نورجاسک ومسوول مرکزمداخله بهزیستی می‌باشد.

این نشست آموزشی پیرو دوره آموزشی مثبت گرا که درخردادماه سال‌جاری درتهران  باحضورنمایندگانی ازهمه استان‌هابرگزارشده بود اجرا شد.

قابل ذکراست نمایندگان هرمزگان در این دوره کارشناس ادبی اداره کل ومربی مسوول کانون جاسک بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =