اولین کمیسیون منطقه ای مسئولین حراست کانون با میزبانی اداره کل کانون استان کرمان برگزار شد

اولین کمیسیون منطقه‌ای مسئولین حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور اعضای شورای سیاستگذاری و هماهنگی حراست استان‌های کانون، مدیرکل کانون پرورش فکری، مدیر کانون زبان و معاون حراست کل استان کرمان و همچنین مسئولین حراست ادارات کل کانون استان‌های اصفهان، خراسان جنوبی، فارس، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و یزد برگزار گردید.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان کرمان، در این کمیسیون که روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه ۹۸ در اداره کل کانون کرمان برگزار شد، مشاور اجرایی دفتر مرکزی حراست و رییس پدافند غیر عامل کانون، رضا برنگی در مراسم افتتاحیه این کمیسیون اهداف این نشست منطقه ای را در خصوص برنامه‌های حراست در قالب راهبردهای  کلان (شامل اقتصاد مقاومتی، مبارزه با مفاسد اداری، رفع نارضایتی عمومی، مدیریت بحران، اطلاع رسانی، مقابله با نفوذ، توانمندسازی و مسئولیت پذیری و ...) تشریح و تبیین نمود و تاکید موکد مدیر کل دفتر مرکزی کانون، قاسم تنها را بر برنامه محور حرکت نمودن را مورد توجه قرار داد.

ایشان پس از طرح موضوع در خصوص بازدیدهای انجام شده از دفاتر حراست استان‌ها توسط گروه‌های اعزامی دفتر مرکزی حراست تاکید کرد که بایستگی‌های اعلام شده می‌بایست توسط مسئولین حراست در استان‌ها رفع شده تا بتوانیم به نقطه ایده ال برسیم.

برنگی در ادامه افزود: وفاق سازمانی، همبستگی و ایجاد سرمایه اجتماعی و پشتیبانی دفتر مرکزی حراست از مجموعه متناظر سازمانی در راستای تقویت و انسجام ساختاری همکاران حراست خواهد بود.

مشاور اجرایی دفتر مرکزی حراست عنوان نمود، نگاه حراست در سازمان می‌تواند تصمیم ساز باشد و اگر حراست کارش را درست انجام بدهد می تواند از هدر رفت انرژی مدیران بکاهد و بی شک عدم وجود حراست می‌تواند در سیستم ایجاد اشکال و اختلال نماید.

برنگی همچنین بیان کرد:« ما در حراست به معنای واقعی کلمه دنبال صیانت و حراست در سازمان هستیم و مسئولین حراست چنان باید قوی عمل نمایند که به هیچ عنوان در معرض اتهام قرار نگیرند و عملکرد حراست‌ها طوری باشد که دنبال دست‌گیری بجای مچ‌گیری باشند وگرنه سراغ دستگیری رفتن از ساده‌ترین افعال حراستی است. اصولا طبیب حاذق در جریان درمان ابتدا پیشگیری سپس درمان با دارو را در دستور کار قرار می دهد و اگر افاقه موضوع نشد جراحی می‌نماید البته باید با متخلفین بدون هیچ مسامحه‌ای برخورد کرد.»

همچنین برنگی عنوان کرد، رسیدگی به تخلفات مالی و اداری با رعایت کلیه جوانب از اهم برنامه و اهداف این کمسیون خواهد بود.

رئیس پدافند غیرعامل کانون پرورش فکری کشور افزود، اشراف بر مسائل و موضوعات محیطی و شناسایی گلوگاه‌های حساس و گزارشات خبری  بر اساس اهمیت و انعکاس آن به دفتر مرکزی در تاثیرگذاری و تصمیم‌سازی ارکان سازمان اهمیت بسزایی دارد.

این مسئول افزود که کار در حراست پشتوانه حقوقی و قانونی دارد که شامل ( سند ابلاغی مقام معظم رهبری با موضوعیت حراست وپدافند غیر عامل، مصوبه تشخیص مصلحت نظام مرتبط با قانون حراست‌ها، ابلاغیه سازمان امور اداری و استخدامی با موضوع حراست، آیین نامه اجرایی و شرح وظایف حراست سازمان برنامه و بودجه، قانون مدیریت خدمات کشوری مرتبط با مشاغل حساس و بخشنامه‌های ابلاغی حراست کل کشور ) می‌باشد.

در خاتمه ایشان تاکید نمود، امیدواریم پس از پایان این کمیسیون کلیه مسئولین حراست با یک تصمیم راسخ و انگیزه مضاعف در جهت رسیدن به اهداف سازمان گام‌های موثرتری بردارند.

همچنین مدیر کل کانون کرمان، محسن روحی نیز ضمن خوش آمدگویی به مهمانان از ارتباط خوب و کارآمد استان با حراست سخن گفت و تاکید کرد رویکرد کانون در پنج سال گذشته کار و تلاش مجدانه و در حد کمال بوده است.‌

این نشست در جلسه بعدازظهر با ارایه مسئولین حراستها از وضعیت استان خود به اتمام رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =