دومین کمیسیون منطقه‌ای مسئولین حراست کانون برگزار شد

دومین کمیسیون منطقه‌ای مسئولین حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با حضور اعضای شورای سیاستگذاری و هماهنگی حراست استان‌های کانون، مدیرکل کانون، مدیر کانون زبان و مدیرکل حراست کل استان آذربایجان شرقی و همچنین مسئولین حراست ادارات کل کانون استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان‌ غربی، اردبیل و گیلان، روز چهارشنبه ۱۳شهریورماه ۹۸ در تبریز برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان آذربایجان شرقی،  مشاور اجرایی دفتر مرکزی حراست و رییس پدافند غیر عامل کانون  رضا برنگی پس از تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین بزرگ آمر امر به معروف و نهی از منکر نکاتی را در اهمیت اجرای و حساسیت‌های این فریضه الهی، ابراز داشت. سپس اهداف این نشست منطقه‌ای را در خصوص برنامه‌های حراست در قالب راهبردهای  کلان، شامل اقتصاد مقاومتی، مبارزه با مفاسد اداری، رفع نارضایتی عمومی، مدیریت بحران، اطلاع رسانی، مقابله با نفوذ، توانمندسازی و مسئولیت پذیری، تشریح و تبیین کرد.

 وی پس از طرح موضوع در خصوص بازدیدهای انجام شده از دفاتر حراست استان‌ها توسط گروه‌های اعزامی دفتر مرکزی حراست تاکید کرد: بایستگی‌های اعلام شده، می‌بایست توسط مسئولین حراست در استان‌ها رفع شود تا بتوان به نقطه ایده‌ال رسید.

برنگی در ادامه افزود؛ وفاق سازمانی، همبستگی و ایجاد سرمایه اجتماعی و پشتیبانی دفتر مرکزی حراست از مجموعه متناظر سازمانی در راستای تقویت و انسجام ساختاری همکاران حراست خواهد بود.

مشاور اجرایی دفتر مرکزی حراست عنوان کرد: نگاه حراست در سازمان می‌تواند تصمیم ساز باشد و اگر حراست کارش را درست انجام بدهد می‌تواند از هدر رفت انرژی مدیران بکاهد و بی‌شک عدم وجود حراست می‌تواند در سیستم ایجاد اشکال و اختلال نماید.

 برنگی تصریح کرد: ما در حراست به معنای واقعی کلمه دنبال صیانت و حراست در سازمان هستیم و مسئولین حراست چنان باید قوی عمل نمایند که به هیچ عنوان در معرض اتهام قرار نگیرند وبه تعبیر مقام معظم رهبری با دستمال کثیف نمی‌شود شیشه را تمیز کرد و عملکرد حراست‌ها طوری باشد که دنبال دست‌گیری به جای مچ‌گیری باشند. وی دستگیری و برخورد فیزیکی را از آخرین اقدامات حراست عنوان نموده و پیشگیری را بهترین راه‌حل مسائل و مشکلات دانست و توصیه کرد از مسامحه در برخورد با مفاسد اجتناب شود.

در خاتمه برنگی تاکید کرد، کلیه مسئولین حراست تقوا و رضایت پروردگار را سر لوحه کار خود قرار داده، و به دور از منفی‌نگری، امورات حراست را پیش ببرند. وی اظهار امیدواری کرد پس از پایان کمیسیون، کلیه مسئولین حراست با یک تصمیم راسخ و انگیزه مضاعف در جهت رسیدن به اهداف سازمان گام‌های موثرتری بردارند.

در این نشست، سید عبدالهی، مدیر کل اداره حراست استان آذربایجان شرقی نیز در سخنانی به بیان انتظارات از مسئولین حراست‌ها پرداخت و نکاتی را در این زمینه یادآوری نمود.

وی برنامه‌ریزی بر اساس اولویت‌ها، مبارزه با فساد مالی، توجه به اقتصاد مقاومتی و قانون‌گرایی را از جمله مهمترین نکات قابل توجه برای مسئولین حراست‌ها برشمرد و از زحمات مجموعه مسئولین حراست‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قدردانی کرد.

علی بینش مدیر کل کانون آذربایجان شرقی نیز در سخنانی ضمن خیر مقدم و ابراز خوشحالی از میزبانی این نشست، اقدامات دفتر مرکزی حراست کانون را موجب ایجاد فضایی مناسب برای رشد و تعالی فعالیت‌های کانون عنوان کرد.

عبداله زاده مدیر کانون زبان ایران در استان، در این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده را ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =