روز ملی ادبیات کودک و نوجوان و یاد مهدی آذریزدی گرامی داشته شد

مدیرکل کانون پرورش فکری استان با حضور در مرکز فرهنگی هنری شماره چهار کانون اردبیل، در ارتباط با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با اعضا و مربیان به گفتگو نشست و عنوان کرد: کتاب مهم‌ترین رسانه‌ی فرهنگی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، زعفر احدزاده گفت: روز ملی ادبیات کودک و نوجوان فرصتی مناسب جهت پاسداشت سال‌ها تلاش و خلق آثار ماندگار استاد مهدی آذریزدی است.

احدزاده خاطرنشان کرد: آذریزدی ها و بسیاری از چهره‌ها و شخصیت‌های برجسته فرهنگی، علمی، هنری و ادبی کشور در اثر سخت‌کوشی و تلاش‌های مداوم توأم با آگاهی، پایه‌های ترقی را طی نموده‌اند و نسل نوپا و توانمند کودک و نوجوان امروز هم با الگو گیری از چهره‌های موفق، می‌توانند در مسیر ارتقا گام بردارند.

او ادامه داد: مراکز فرهنگی هنری کانون، بانی آفرینندگی و رشد خلاقیت کودکان و نوجوانان است و موفقیت‌های مستمر و روزافزون بچه‌های استان در حوزه‌های مختلف، شاهدی بر تأثیر این نهاد است.

مدیرکل کانون استان اردبیل در خصوص برخی اقدامات روز ملی ادبیات کودک و نوجوان گفت:  حضور پررنگ و مؤثر در برنامه‌های صداوسیمای مرکز استان، نصب و رونمایی از تصاویر پنج نویسنده و مترجم شاخص ادبیات کودک و نوجوان اردبیلی شامل: جعفر ابراهیمی«شاهد»، داوود غفارزادگان، محمدرضا بایرامی، امیرحسین فردی و رضا علیزاده، برگزاری مهرواره ادبی منطقه مغان، حضور نویسندگان حوزه کودک و نوجوان استان در مراکز کانون،آماده سازی بانک اطلاعات نویسندگان و پدیدآورندگان حوزه کودک و نوجوان و نیز مشاهیر و مورخان استان در یک کتاب برای انتشار و اجرای نشست‌های تخصصی و... ازجمله ویژه‌برنامه‌های این مناسبت ادبی کشور است.

احدزاده بابیان اینکه کتاب، یار تنهایی انسان‌ها و هموار کننده مسیر تعالی انسان است و تمامی رجال و بزرگان تاریخ از طریق کتاب و خلق آثار فاخر مانا بوده‌اند،تصریح کرد: کتاب رمز ماندگاری است و باید تلاش شود مهربانی با یار مهربان افزایش یابد و در سبد خانوارها در اولویت اول قرار گیرد و کانون می‌تواند از پرچم‌داران این حرکت فرهنگی باشد.

وی به کودکان و نوجوانان شرکت‌کننده در مراسم افزود: محوری‌ترین و مهم‌ترین فعالیت کانون، کتاب و کتاب‌خوانی است و در راستای افزایش و ارج گذاری به این امر مهم، باید مربیان و حتی خانواده‌ها کتاب‌خوان شوند، چراکه والدین و مربی کتاب‌خوان می‌تواند عضو یا فرزند کتاب‌خوان پرورش دهد.

احدزاده در خاتمه خاطرنشان کرد: فعال‌سازی شورای کتاب استان، ترغیب و تشویق نویسندگان، خاصه نویسندگان کودک و نوجوان از برنامه‌های کانون استان در حوزه ادبیات است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =