گردهمایی مربیان مسئول کانون استان اردبیل در مشگین‌شهر

گردهمایی سالانه مربیان مسئول مراکز کانون پرورش فکری استان اردبیل در مرکز شماره دو کانون مشگین‌شهر با حضور مدیرکل،معاونان، مسئولان و کارشناسان بخش‌های مختلف برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست زعفر احدزاده مدیرکل کانون استان اردبیل، با قدردانی از حضور دوروزه مربیان مسئول در گردهمایی سالانه و میزبانی همکاران مشگین‌شهر، گفت: مربیان از تجربیات همدیگر در انجام فعالیت‌ها استفاده کنند.

وی برپایی کارگاه مهارت زندگی برای والدین و اعضای نوجوان را ضروری دانسته و اظهار امیدواری کرد: برپایی چنین کارگاه‌هایی تعامل بیشتر نوجوانان با کانون را به همراه خواهد داشت و موجب شناسایی مشکلات نوجوانان از طریق کانون و اولیا خواهد شد.

در ادامه این نشست، اولین کارگاه شامل مباحث هنری و ادبی با حضور معاون فرهنگی و کارشناس ادبی در سالن سینمای مرکز برگزار شد. در مباحث هنری، داریوش علومی در خصوص کارگاه‌های هنری مربیان پاره‌وقت، مسائل و مشکلات مربیان، ساعت کار، فراخوان‌ها، برپایی نمایشگاه‌های فصلی، کارگاه‌های هنری رایگان و شهریه‌ای صحبت کرده و به سؤالات مربیان مسئول در این زمینه پاسخ گفت.

در ادامه مهدیه علیقلیزاده، از نحوه برگزاری کارگاه‌های ادبی، نظارت مربیان مسئول بر کارگاه‌ها و مطالعه دقیق فصل‌نامه مربیان ادبی قبل از ارسال به کارشناس، بحث و گفتگو کرد و به مشکلات برخی از کارگاه‌های ادبی شامل مراحل کند نوشتن خلاق و ... اشاره و از مربیان مسئول خواست تا با نظارت دقیق خود و تعامل با کارشناس ادبی در خصوص حل این مشکلات کارساز باشند.

در دومین کارگاه مباحث فرهنگی مطرح شد و کارشناسان این بخش، سید جلیل صفوی و فتانه احمدی هادی ضمن تأکید به انجام کتاب کار و تمامی فعالیت‌های پیش‌بینی‌شده، گفتند: گزارش‌های ارسالی از مراکز به صورت ماهانه مورد ارزیابی مستمر قرار می‌گیرد.

تأکید و پیگیری کارگاه‌های روخوانی کتاب، ارسال گزارش ۱۲ جلسه‌ای کارگاه‌ها به کارشناس مربوطه و برگزاری کارگاه مهارت زندگی برای والدین از دیگر مباحث فرهنگی بود. موضوع دیگر برگزاری مهرواره توسط مراکز میزبان بود که مقرر شد هر کدام شیوه‌نامه را به دفتر  استان ارسال کرده و در زمان‌های مقرر با مشارکت فعال مراکز به برگزاری آن اقدام کنند.

همچنین حسین یوسفی، کارشناس مسئول، بر لزوم برگزاری کارگاه‌های فرهنگی در فصل تابستان و دیگر فصل‌ها، باهدف جذب و پایدارسازی اعضا تأکید کرده و از مربیان مسئول خواست تا با روش‌های جذاب، کاربردی و هدفمند، اعضای کانون به خصوص نوجوانان را با مباحث فرهنگی آشناسازند.

معاون فرهنگی نیز نظارت دقیق مربیان مسئول بر فعالیت‌های فرهنگی و برنامه‌ریزی دقیق جهت بالا بردن کیفیت فعالیت‌ها را از ضروریات دانسته و اظهار امیدواری کرد که با تعامل سازنده مربیان مسئول و مربیان مرکز این امر مهم محقق خواهد شد.


دومین روز گردهمایی شامل: مباحث اداری، مالی و حراست بود که در سالن سینمای مرکز و به صورت مشترک، برای هر دو حوزه برگزار شد. بهمن باقلاچی، رئیس اداره امور اداری، در خصوص ورود و خروج کارکنان، مرخصی ساعتی و روزانه، مشکلات اداری مربیان قراردادی و تمام وقت، نحوه حضور مربیان پاره‌وقت و رعایت سلسله‌مراتب اداری با مربیان مسئول به بحث و گفتگو نشست.

رئوف ولیزاده، کارشناس امور مالی در خصوص ارسال اسناد مالی به صورت اصولی و رفع مشکلات و کمبودها گفتگو کرده و خواستار ارسال به‌موقع گزارش درآمد ماهانه شد. وی تأکید کرد که تمامی هزینه‌ها شامل عضویت، تمدید و شهریه کارگاه‌های تابستانی از طریق دستگاه کارت خوان الکترونیکی صورت گیرد.

حسین یوسفی، مسئول حراست استان نیز به لزوم برقراری ارتباط و تعامل دوسویه مربیان مسئول با حوزه حراست تأکید کرده و به اطلاع‌رسانی به‌موقع در خصوص مسافرت‌های خارجی همکاران جهت انجام مراحل اداری تأکید کرد. وی تشکیل گروه‌های تلگرامی همکاران با موضوع  مسائل اداری و مالی را بر وفق مقررات اداری ندانسته و از همکاران  خواست تا در چارچوب مقررات اداری اقدام نمایند.

یوسفی اخذ مدارک اصلی همکاران غیر کانونی کارگاه‌های تابستانی شامل: مدرک تحصیلی، گواهی مهارت و کارت ملی را از ضروریات دانسته و مربیان مسئول را مسئول نظارت و پیگیری و ارجاع آن  به حوزه‌های مربوطه دانست.

در مراسم پایانی نشست مدیرکل کانون استان ضمن تشکر از مشارکت فعال مربیان مسئول در مباحث فرهنگی، هنری، ادبی، اداری مالی و حراست، ابراز امیدواری کرد در مراکز فرهنگی هنری تابستان شاد و پررونقی را پشت سر گذارند.

 شایان‌ذکر است، در این نشست‌ها مقرر شد، مباحث مطرح‌شده در کارگاه‌ها در قالب جزوه‌ای آماده‌شده و جهت بهره‌برداری به مراکز فرهنگی هنری کانون استان ارسال شود. پایان‌بخش برنامه اهدا بسته فرهنگی برای مربیان مسئول از طرف مدیرکل کانون استان و اداره میراث فرهنگی شهرستان و بازدید از پل معلق مشگین‌شهر بود.

لطفاً گزارش تصویری نشست را اینجا مشاهده فرمایید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =