کد خبر: 289335
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
بازدید 402
کتاب‌خانه سیار کانون هم‌قدم کودکی هوشنگ مرادی‌کرمانی شد

مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی سیرچ به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در بخش شهداد گشایش یافت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان کرمان، در روستای زادگاه هوشنگ مرادی کرمانی مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی، ۲۰  تیر ۹۸ با مراسمی ویژه زیر سایه سرو دوهزار ساله سیرچ با حضور مدیرکل و کارشناسان کانون کرمان، امام جمعه و مسئولان اداری بخش شهداد و تعدادی از کودکان و نوجوانان این بخش به عنوان مهمان ویژه گشایش یافت.

روستای سیرچ زادگاه هوشنگ مرادی کرمانی در فاصله ۸۰ کیلومتری شرق شهر کرمان با آب و هوای معتدل کوهستانی در بخش شهداد قرار گرفته است.

بر اساس این خبر، این مرکز سیار با یک مربی و یک خودرو قرار است ۲۰ روستا از جمله سیرچ و حدود ۷۰۰ کودک و نوجوان را با اجرای فعالیت‌های فرنگی، هنری و ادبی پوشش دهد. همچنین کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان از جمله امکانات این مرکز سیار است.

محسن روحی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان در این مراسم اظهار داشت: حق بچه‌های روستاست که به امکانات فرهنگی دسترسی داشته باشند. به ویژه در این منطقه استعدادهای نهفته بسیاری همچون هوشنگ مرادی کرمانی وجود دارد که باید شناسایی و جذب شود و پرورش یابد. از آنجا که امکانات حال حاضر ما اجازه راه‌اندازی مراکز ثابت در همه روستاها را نمی‌دهد، اولویت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توسعه مراکز سیار روستایی است تا مناطق و بچه‌های بیشتری را پوشش دهد.

وی همچنین ادامه داد:« آرزوی ما این است که همه بچه‌ها از نسیم روح‌نواز کانون استفاده کنند و ما هم بتوانیم نوازش‌گر لحظه‌های ناب کودکی آنها باشیم و آینده روشنی را برای آنها رقم بزنیم. امیدوارم با کمک محمدجواد جعفری سیرچی مربی بومی این منطقه بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.»

بنا بر این گزارش، در مراسم گشایش مرکز سیار سیرچ مهمانان با قصه‌گویی، نمایش عروسکی، مسابقه و جایزه پذیرایی شدند و در نهایت همراه با بچه‌ها از خودرو مرکز فرهنگی‌هنری سیار روستایی سیرچ رونمایی کردند.

لازم به ذکر است، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان برای این مراسم به صورت رسمی از هوشنگ مرادی کرمانی نویسنده محبوب و نام آشنای ادبیات کودک و نوجوان دعوت کرد. ایشان ضمن ابراز خوشحالی از این اتفاق خوشایند در روستای زادگاهش، به خاطر مشغله کاری نتوانست در این مراسم شرکت کند ولی قول داد یک پیام ویژه برای کودکان و نوجوانان این بخش بفرستد.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =