کد خبر: 289572
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷
نمایش چهار فیلم کانون در کارتون کلاب ایتالیا

چهار فیلم پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش مسابقه‌ی سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی کارتون کلاب (Cartoon Club Award) ایتالیا نمایش داده شد.

 به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، پویانمایی کوتاه «ماهیگیر و بهار» به کارگردانی سیدحسن سلطانی، «گرگم و گله می‌برم» اثر امیرهوشنگ معین، «باد دوچرخه سوار» ساخته‌ی نازنین سبحان سربندی و «کاش یک برادر داشتم» به کارگردانی ناهید شمس‌دوست در این جشنواره به نمایش در آمد.

بر اساس این خبر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کارتونی و کمیک و بازی‌های کارتون کلاب ایتالیا که از سال ۱۹۸۵ راه‌اندازی شده است تاثیر قابل توجه‌ای برای فیلم‌های انیمیشن، کوتاه و به‌ویژه داستان، آموزشی، تجربی، با گرافیک کامپیوتری داشته است.

این جشنواره هم‌چنین محل برگزاری نشست‌های مختلف با نویسندگان و فیلم‌سازان است و یک بازار نمایشگاهی با نام Riminicomix  دارد که ویژه‌ی فیلم‌های کمیک و ابزار آن است.

سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کارتونی کارتون کلاب از ۲۲ تا ۳۰ تیر ۱۳۹۸ (۱۳ تا ۲۱ ژوییه ۲۰۱۹) در شهر ریمینی ایتالیا در حال برگزاری است و فیلم‌هایی از کشور ایران، لهستان، روسیه، سوییس، ایتالیا، آرژانتین، آلمان، سنگاپور، هلند، فنلاند، بلژیک، فرانسه، پرتغال، اسپانیا، گرجستان، سوئد، انگلستان، چین، بلغارستان، استونی و هند در آن نمایش داده می‌شود.

گفتنی است مسابقه فیلم‌های انیمیشن ساخته دانش‌آموزان دبیرستانی، دوره‌های دانشگاه و مدارس فیلم انیمیشن (Sig Rossi Award)، مسابقه فیلم‌های ساخت کودکان (Cartoon Jury Award)، مسابقه  انیمیشن فیلم‌های ویژه‌ی کودکان (Cartoon Kids Award) و چشم‌انداز از بخش‌های این جشنواره است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =