ضرورت همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی برای تولید محتوا در حوزه کودک

نخستین نشست تخصصی استارتاپ‌های کودک محور با عنوان «نقش محتوا در کسب و کارهای الکترونیک حوزه کودک» عصر روز جمعه ۲۸ تیر با حضور کارشناسان در نمایشگاه الکامپ برگزار شد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نشست گفت: کانون دارای بیش از ۵۰ سال سابقه در تولید محتوای فرهنگی قابل اعتماد و مفید برای کودکان و نوجوانان است اما نداشتن نگاه اقتصادی برای تبدیل این محتواها به محصولات قابل عرضه در بازارهای ملی و جهانی با شکل‌های روزآمد در این حوزه باید مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.

حامد رهنما، با بیان مثال‌هایی از چند نمونه موفق و ناموفق در تبدیل محتواهای فرهنگی و هنری به محصول، حضور بخش خصوصی فعال و خوش‌فکر را از نیازهای ضروری مجموعه‌های دولتی برای اجرای بهتر این مهم و کمک به مجموعه‌هایی مانند کانون پرورش فکری عنوان کرد.

وی در ادامه از نبود سازوکار مدون در کشور برای کمک به کنترل خانواده‌ها و مجموعه‌های مسئول بر اینترنت و فضاهای دسترسی کودکان به محتواهای دیجیتال در این حوزه، انتقاد کرد.

قهرمان‌سازی و شخصیت‌سازی قصه‌ها و داستان‌های اصیل ایرانی در قالب‌ بازی‌های دیجیتال و نرم‌افزارها از دیگر ضرورت‌های تعامل با کودکان امروز است که رهنما در این نشست بر آن تاکید کرد.

در پایان هر یک از کارشناسان ضمن جمع‌بندی بحث، به پرسش و ‌پاسخ با شرکت کنندگان در نشست پرداختند.

گفتنی است مرتضی توکلی مدیر استارتاپ نی‌نی‌بان، سجاد اسم‌حسینی مدیر استارتاپ کودک پرس و حسین شکاری مدیرعامل دوزلی‌بوک دیگر سخنرانان نشست تخصصی استارتاپ‌های کودک محور بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =