دوره‌ی آموزش کارگردانی در کانون رشت

کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در دوره آموزش تخصصی کارگردانی شرکت‌کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این دوره آموزشی در ادامه برگزاری سلسله دوره‌های «آموزش هنرهای نمایشی» در کانون گیلان صورت‌گرفت و محمد عاقبتی،  ازکارگردانان تئاتر و طراح صحنه کشور به آشناسازی مخاطبان با زوایای پیدا و پنهان کارگردانی پرداخت.

عاقبتی که عنوان کارگردان برگزیده جشنواره‌های مختلف با آثاری چون: «تنها خدا حق دارد مرا بیدارکند»، «برزخ» و «کلفت‌ها» را در کارنامه‌ دارد، طی این دوره آموزشی تاکیدی ویژه بر تمرکز، مهارت خوب‌دیدن و شنیدن و هم‌چنین ضرورت  واکنش سریع در کارهای گروهی داشت و متن مناسب را دستمایه‌ای مهم برای کارگردان عنوان‌کرد.

وی درعین‌حال از اهمیت فضاسازی در جلب نظر مخاطب برای حاضران سخن‌گفت و انتخاب درست شخصیت‌های اصلی و فرعی را از دیگر نقطه‌های روشن کارگردانی برشمرد

برپایه این گزارش، انجام فعالیت‌های گروهی و نمایش‌نامه‌خوانی، ازدیگر برنامه‌های محمد عاقبتی برای شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی بود که با اجرای نمایش‌نامه «ماهی سیاه کوچولو» و «تنها خدا حق دارد بیدارم کند» از سوی مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون همراه‌شد.

نقد و برسی فعالیت‌های حاضران و ارایه‌ی پیشنهادهای سازنده برای ارتقای توان‌مندی‌های فردی و گروهی مربیان، بخش دیگری از این دوره آموزشی محسوب‌می‌شد.

مدیر کل کانون استان گیلان نیز در این میان ضمن قدردانی از نگاه ویژه مسوولان کانون کشور نسبت به هنرهای نمایشی و ارزش‌مند دانستن حضور محمدعاقبتی گفت: خوشبختانه گام‌های موثری در زمینه‌ی توسعه و تعمیق فعالیت‌های نمایشی در استان برداشته‌شده و حضور استادان و صاحب‌نظران این عرصه نقش مهمی در این مسیر ایفاکرده است.

اسفندیارضیائی هم‌چنین به راه‌انداری مرکز تخصصی تئاتر کودک و نوجوان در کانون رشت اشاره و با مثبت‌ارزیابی کردن برنامه‌های آن ابرازامیدواری کرد که روند توسعه هنرهای نمایشی هم‌چون‌گذشته  ادامه‌یابد.

گفتنی است، در این دوره آموزشی ۲۴ ساعته که مرداد ماه ۱۳۹۸ و به میزبانی مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون رشت صورت‌گرفت، ۱۶ نفر از کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان حضورداشتند.

محمد عاقبتی، کارگردان تئاترو مدرس دوره

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =