دیدار با نویسندگان، اشتیاق داستان‌نویسان نوجوان را به یادگیری افزایش می‌دهد

حمیدرضا شاه‌آبادی نویسنده کودک و نوجوان معتقد است: آشنایی نوجوانان داستان‌نویس با نویسندگان و گفت‌وگو با آنان، دنیای‌شان را بزرگ‌تر می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نویسنده در جریان برپایی نخستین مهرواره داستان آفرینش در تبریز با بیان این مطلب، افزود: آشنایی و دیدن نویسندگان از نزدیک، اشتیاق نوجوانان داستان‌نویس به یادگیری و به دست آوردن اطلاعات را بیشتر می‌کند و همین موجب گرایش آنان به کتاب شده و سطح مطالعه‌شان را افزایش می‌دهد.

نویسنده رمان «وقتی مژی گم شد» با بیان این‌که نوجوانان شرکت‌کننده در نخستین مهرواره داستان آفرینش در سطوح پایین‌تر و در استان‌های خود آموزش‌هایی را دیده و تجربه‌هایی را کسب کرده‌اند و در این رویداد میزان اشتیاق و توانایی‌های اولیه آن‌ها محک زده می‌شود و با ورود به سطوح بالاتر، مفاهیم جدیدتر را به صورت حرفه‌ای آموزش می‌بینند.

شاه‌آبادی در ادامه افزود: از همه مهم‌تر اینکه با هم‌سن و سالان مشابه خود از سراسر کشور بیشتر آشنا می‌شوند. این مسأله از اتفاق‌های بزرگ است که نتایج بسیار خوبی هم به دنبال خواهد داشت.

او که در کارگاه آموزش مربیان ادبی مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور شرکت کرده بود؛ در مورد این کارگاه گفت: مثل همیشه مربیانی باهوش، خوب و علاقه‌مند در اطراف خود دیدم.

به گفته مدیر انتشارات مدرسه، باید ارتباطات این نوجوانان با کانون حفظ شود و آنان در انجمن‌های ادبی حضور داشته باشند و کارهای خود را برای کانون ارسال کنند تا مورد بررسی قرار گیرد. همچنین در کارگاه‌ها و جلسه‌های مختلف نیز حضور پیدا کنند.

نویسنده کتاب «اعترافات غلامان» در پایان سخنانش خطاب به نوجوانان داستان‌نویس گفت: مسیری که شروع کرده‌اید مسیر بسیار خوبی است و با اطمینان از خوب بودن این مسیر تمام خستگی‌ها و مشکلاتی که ممکن است سر راه‌تان وجود داشته باشد را نادیده بگیرید و به آن چه اعتقاد دارید، عمل کنید.

یادآور می‌شود روز ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ پنلی نیز با موضوع «ژانر وحشت» با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی و نوید سیدعلی‌اکبر در این مهرواره برگزار شد.

نخستین مهرواره داستان آفرینش با حضور ۸۶ عضو برگزیده و ارشد داستان‌نویس انجمن‌های ادبی آفرینش کانون پرورش فکری سراسر کشور از ۱۴ تا ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ و به میزبانی کانون استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =