بودجه موسسه‌های فرهنگی باید افزایش یابد

ابوتراب خسروی معتقد است: بودجه بیشتری باید به سازمان‌ها و موسسه‌های فرهنگی همچون کانون تعلق گیرد چراکه این مسأله در آینده فرهنگی کشور ما نقش خواهد داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نویسنده معاصر که به‌عنوان مدرس کارگاه‌های داستان‌نویسی نخستین مهرواره داستان آفرینش به تبریز سفر کرده بود، در حاشیه این رویداد ادبی گفت: گستردگی امکانات موسسه‌ها و تشکیلاتی که در سطح ایران داریم، موهبتی بزرگ است و تاکید بر این دارم که از امکانات فعلی مملکت باید استفاده شود و بودجه بیشتری به آن تعلق گیرد.
نویسنده رمان «اسفار کاتبان» افزود: بنده هم دوران کودکی خود را در همین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گذرانده‌ام و از کتاب‌های کانون استفاده کرده‌ام و خیلی از بزرگان فرهنگی حاضر ما به نوعی با کانون همکاری داشته و یا در این کانون بالیده شده‌اند.
به اعتقاد خسروی، مهرواره داستان آفرینشِ کانون طرز تلقی دقیقی است که به موجب آن استعدادهای ادبی از سراسر کشور گردهم آورده شدند و این مساله، برنامه را به پشتیبانی از استعدادهای جوانِ موجود بدل کرده است.
نویسنده رمان «رود راوی» تاکید کرد بدون شک تعدادی از این داستان‌نویسان جوان، نویسنده‌های قدر آینده‌ی جامعه ما خواهند بود. بسترسازی‌هایی که در سال‌های اخیر صورت گرفته است، نوید وضعیت مطلوب‌تری را در خلق ادبیات به ما می‌دهد.
او اظهار امیدواری کرد که مسأله اقتصادی کتاب هم حل و فصل شود. به نحوی که جوانان، دانشجویان و محصلان ما بتوانند به راحتی کتاب خریداری کنند و مخاطب کتاب باشند. شرایطی که در حال حاضر به وجود آمده است (به خصوص در شهر تبریز)، بسیار امیدوارکننده و زیباست.
خسروی تصریح کرد: نوجوانانی که در مهرواره داستان حضور داشتند، فوق‌العاده بودند. مسائلی که پیش می‌کشیدند و سوال‌هایی که در رابطه با ادبیات مطرح می‌کردند، گاهی بهت‌آور بود و این‌که نوجوانی با چنین شرایط سنی از چه منابعی الهام می‌گیرد؟
برنده هفتمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد در ادامه گفت: صادقانه عرض می‌کنم، با بسترسازی‌هایی که انجام می‌شود و با وجود این مهرواره‌های داستان و جلسه‌های توجیهی، مناطقی در ایران وجود دارد که بچه‌ها و استعدادها به صورت خودجوش عمل می‌کنند و در عین داشتن استعداد، آموزش کمتری می‌بینن.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =