برگزاری دوره آموزشی تاب‌آوری و مهارت های مثب روانشناختی در یاسوج

کارگاه آموزشی تاب‌آوری فردی خانوادگی و اجتماعی و مهارت های مثبت روانشناختی برای کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد  کبری اخلاقی نیا مدیرکل کانون این استان گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی تجهیز مربیان به برنامه‌های تاب‌آورانه با توجه به تنوع و تعدد آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

اخلاقی نیا از کودکان امروز به عنوان آینده‌سازان فردای کشور یاد کرد و گفت: اگر بتوانیم کودکان را توانمند کنیم در آینده جامعه‌ای توانمند خواهیم داشت، لذا باید با استفاده از تکنیک‌های تاب‌آوری توانمندیهای افراد را برای مواجهه با شرایط مختلف و اقدامات نامناسب در شرایط بحرانی بالا برد.

این مقام مسوول در ادامه  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را محل بسیار خوبی برای آموزش‌های تاب آوری دانست و گفت: اگر این نهاد را درگیر تاب‌آوری کنیم خواهیم توانست همه جامعه را درگیر تاب‌آوری کرده و توانمند کنیم.

وی یکی از اهداف تاب‌آوری را بالا بردن توان افراد در مواجهه با استرس‌ها عنوان کرد و گفت: هدف از تاب‌آوری این است که اگر ضربه‌، صدمه، آفت یا آسیبی به افراد وارد شد، در کوتاهترین زمان ممکن بتوانند سلامت از دست رفته خود را بازیابی کرده و به مسیر طبیعی زندگی بازگرداند و در نهایت از زندگی خود لذت برده و در مواجهه با عوامل آسیب رسان حداقل آسیب‌ها را ببینند.

وی تبیین موضوع تاب‌آوری، ضرورت توجه به مقوله تاب‌آوری و ارائه متدها و روش‌های تاب‌آوری را از مهمترین موضوعات مطرح شده در جلسات تاب‌آوری عنوان کرد و اظهار داشت : در دوره تاب آوری از مشاوران ، روانشناسان و NGO های فعال نیز دعوت کردیم و در این کارگاه حضور داشتند.

کارگاه‌های آموزشی  مهارت های مثبت روانشناختی  برای مربیان مسوول مراکز و مربیان فرهنگی در مرکز شماره 2 یاسوج برگزار شد.

گفتنی است مدرس این دوره های آموزشی دکتر گلزاری دارای مدرک دکتری روان‌شناسی از دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر ملک محمدی بر عهده داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =