اعضای نوجوان مراکز کانون پرورش فکری تبریز دست به قلم می‌شوند

نشست دو روزه‌ی اعضای ادبی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان تبریز، با دو نویسنده صاحب نام کشور با تصمیم برای نگارش داستان‌هایی با موضوع پیامبر اسلام، به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان آذربایجان شرقی، این نشست، که در سالن حوزه‌ی هنری استان، برگزار شد سی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مراکز تبریز پای صحبت‌های حمیدرضا شاه‌آبادی و مجید قیصری نشستند و ضمن نقد و بررسی چند اثر داستانی در خصوص عناصر داستان‌نویسی بحث و گفتگو کردند.

حمیدرضا شاه‌آبادی خالق کتاب‌های متعدد در عرصه‌ی ادبیات کودک و نوجوان در خصوص شخصیت‌پردازی در رمان و چگونگی آغاز داستان صحبت کرد و گفت: با مطالعه‌ی بیشتر و تمرین روزانه می‌توان اثر درخور توجه در حوزه‌ی داستان خلق کرد.

این استاد داستان‌نویسی و خالق کتاب اعترافات غلامان در جلسه بعد در خصوص تاریخ سخن گفت و روش‌های نگاه داستانی به اتفاق‌های تاریخی را آموزش داد.

شاه‌آبادی که خود شگردهای خاصی در داستان‌نویسی تاریخی دارد به اعضای ادبی کانون خاطر نشان ساخت: تاریخ حلاوت خاصی دارد و تمام ملت‌ها سعی دارند تاریخ خود را با شیوه‌ای شیرین به نسل‌های بعد معرفی کنند، در این میان نگاه داستانی به اتفاق‌های تاریخی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی نگاه داستانی به زندگی پیامبر اسلام را از زاویه‌های متعدد میسر و ضروری دانست و از اعضای ادبی کانون خواست در این خصوص دست به قلم شوند.

مجید قیصری نیز شناخت اتفاق‌های تاریخی دوران زندگی پیامبر را برای مسلمان‌ها ضروری دانست و داشتن نگاهی نو به رخدادهای تاریخی زمان پیامبر(ص) را راهی برای معرفی بهتر چهرة ایشان معرفی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: نگاه داستانی به زندگی پیامبر اسلام با وجود داشتن زمینه‌های بدیع خلق اثر داستانی، بسیار ناچیز است و هنوز کار قابل توجه در این خصوص انجام نشده.

قیصری به نمونه‌هایی از کارهای موفق داستانی درخصوص زندگی حضرت مسیح اشاره کرد و خواهان نگاه نو و بدیع داستانی به زندگی پیامبر شد تا به این طریق خصوصیات اخلاقی و رفتاری پیامبر(ص) در زندگی روزمره نمود پیدا کند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =