کد خبر: 290225
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
بازدید 1025
بهناز ضرابی زاده با رادیو همدان از جشنواره قصه گویی می گوید

مدیرکل کانون پرورش فکری استان همدان در مصاحبه با برنامه رادیویی پرسمان که سه شنبه ها بعد از ظهر از رادیو همدان پخش می شود درباره بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی گفت و شنوندگان را به شرکت در جشنواره دعوت کرد.

در مصاحبه‌ای که توسط بهروز سرگزی خبرنگار رادیو همدان با بهناز ضرابی‌زاده انجام شد، مدیرکل کانون استان همدان درباره جشنواره قصه‌گویی با شنوندگان برنامه پرسمان که سه شنبه‌ها بعد از ظهر به تهیه‌کنندگی محمد جواد هادیان پخش می شود، صحبت کرد.

وی با بیان اینکه از کودک ۵ ساله تا افراد سالمند می‌توانند در بخش90 ثانیه‌ای جشنواره شرکت کنند گفت: ضبط تصاویر با موبایل باید به صورت افقی انجام شود و شرکت‌کنندگان باید پس از ثبت‌نام، فایل تصویری را با محدودیت حجم 400 مگابایت در سایت کانون به آدرس kanoonfest.ir  بارگزاری نمایند.

ضرابی‌زاده با بیان اینکه قصه‌ی زندگی خبرنگاران ویژه اصحاب رسانه، از بخش‌های جنبی قصه ۹۰ ثانیه‌ای است اضافه کرد: روزنامه نگاران و خبرنگاران می‌توانند شیرینی‌ها و تلخی‌های کار خود را در قالب داستان‌های ۹۰ ثانیه‌ای برای شرکت در این بخش از جشنواره ارسال کنند.

او با معرفی بخش دیگر جشنواره با عنوان قصه‌گویی صحنه‌ای عنوان کرد: این بخش در دو سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که قصه‌گویان برتر استان بعد از داوری به مرحله‌ی منطقه‌ای و برگزیدگان منطقه‌ای به بخش ملی راه خواهند یافت.

مدیرکل استان همدان با بیان اینکه در قصه‌گویی به استفاده از نمادهای فرهنگی و ویژگی‌های بومی و سنتی هر استان توصیه می‌شود گفت: در صورت اجرای قصه با گویش‌های محلی، ثبت ترجمه فارسی در سایت ضروری است.

او افزود بخش علمی نیز سومین بخش بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی است که علاقمندان به شرکت در این بخش می‌توانند مقالات علمی خود را در محورها، روش‌ها و رویکردهای قصه‌گویی، قصه‌گویی و رویکردهای نقد ادبی، قصه، مخاطب شناسی و ادبیات عامیانه، قصه‌گویی و سلامت جسمی و روحی و قصه‌گویی و ارتباط فرامرزی تا سی‌ام مهر به جشنواره ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =