معرفی جشنواره قصه‌گویی کانون در منزلگاه‌های کاروان«پیک امید»

مربیان و اعضای مراکز کانون استان گیلان در منزلگاه‌های «کاروان پیک امید» و «تماشاخانه‌سیار» از کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برای همراهی با بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی دعوت‌می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان،  کاروان پیک‌امید و تماشاخانه سیار کانون با یک سبد فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی میهمان مخاطبان گیلانی است و مربیان و اعضای این نهاد با بهره‌گیری  از فرصت‌های این رویداد فرهنگی، به معرفی بیست و دومین جشنواره بین المللی کانون پرورش فکری اقدام‌می‌کنند.

کاروان پیک امید که حرکت خود را از ۱۵ مرداد ماه جاری و باحضور در شهرستان رودبار استان گیلان آغازکرده، طی روزهای گذشته با سفر به شهرها و بخش‌های شفت، احمد سرگوراب، فومن، صومعه‌سرا، تولم‌شهر و گوراب‌زرمیخ، ماسال، شاندرمن، رضوانشهر و چوکا به اجرای برنامه‌های نشاط‌بخش و کتاب‌محور در مناطق کم برخوردار پرداخته است.

اجرای نمایش«هفت‌خوان»، برپایی ایستگاه‌های «پویش‌ فصل‌گرم کتاب»، اجرای فعالیت‌های خلاقانه و کتاب‌محور و اهدای بسته‌های فرهنگی به مخاطبان نیز از برنامه‌های کاروان پیک‌امید و تماشاخانه سیارکانون با همراهی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ای گیلانی بود.

این ‌درحالی‌است که مربیان و اعضای این نهاد، با هدف فرصت‌سازی از این رویداد فرهنگی، به معرفی برنامه‌ها و اهداف برگزاری بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون پرداختند و در سایه نشست با حاضران و قصه‌گویی هنرمندانه، از تمامی افراد جامعه برای کمک به نهادینه‌سازی فرهنگ قصه‌گویی و راه‌اندازی یک پویش مردمی دعوت‌کردند.

بر اساس این گزارش، کاروان پیک امید و تماشاخانه‌(تریلی نمایش) کانون تا ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ میهمان کودکان، نوجوانان و خانواده‌هاست و افزون بر اجرای فعالیت‌های خلاقانه و کتاب‌محور در اسالم و تالش، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مربیان، اعضا و هنرمندان به ترغیب و تشویق مخاطبان برای شرکت در فعالیت‌های کانون پرورش فکری، به‌ویژه جشنواره قصه‌گویی می پردازد.

شایان ذکر است، بیست و دومین جشنواره بین المللی «قصه گویی» کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان  با شعار« آینده‌ ساختنی است» در دو بخش قصه‌گویی صحنه‌ای شامل: مسابقه ملی و بین المللی و ۹۰ ثانیه‌ای در سه گروه دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌هابرگزارمی‌شود.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =