استقبال شهروندان از نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی

هفتمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با عنوان «ایران نوشت» با استقبال مخاطبان مواجه شده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، هر سال با آغاز فصل بهار تعلیم و تربیت، دغدغه والدین برای تهیه وسایل مورد نیاز فرزندان شروع می‌شود. یکی از کالاهای اساسی که بیشتر از هر وسایل دیگری مورد نیاز دانش‌آموزان و مورد توجه والدین قرار می‌گیرد، خرید نوشت‌افزار با داشتن شکل و ظاهر مناسب و مورد پسند دانش‌آموزان، قیمت مناسب و کیفیت خوب است.

خانواده‌ها با انتخاب ملزومات مورد نیاز دانش‌آموزان برای شروع سال تحصیلی باید به آن‌ها بیاموزند که هدف از انتخاب کالای ایرانی تقویت تولید داخلی و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در دو کانون مهم، مدرسه و خانواده است.

نوشت‌افزار از جمله اقلامی است که حامل نمادهای فرهنگ محسوب می‌شود و به دلیل نبود نظارت بر این عرصه، شخصیت‌ها و نشانه‌های فرهنگ مهاجم غربی، بر اغلب آن‌ها مسلط شده‌، اما چند سالی‌ است که تلاش‌هایی برای معرفی و عرضه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی به بازار انجام شده است و مردم بیش از گذشته برای خرید نوشت‌افزار با نمادهای ایرانی و اسلامی اشتیاق نشان می‌دهند.

نمایشگاه در ۵هزار متر مربع در دو طبقه برپا شده است و حدود ۱۰۰ تولید کننده با ۵هزار محصول در این نمایشگاه حضور دارند که ۱۰۰ محصول آن جدید است.

تمام نوشت‌افزارهای دانش‌آموزان در این نمایشگاه از نوع ایرانی ـ اسلامی در معرض دید عموم قرار دارد؛ والدین نیز به همراه فرزندان‌شان از بین اجناس نمایش داده شده، آنچه مورد نظرشان است، خریداری می‌کنند.

برگزار کننده این نمایشگاه مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی است که از سال ۱۳۹۲ توانسته است با حضور موثر در بازار نوشت‌افزار کشور زمینه‌ساز رشد و توسعه جریان استفاده از محصولات متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی در حوزه کودک و نوجوانان شود.

بیشتر طرح‌های ارائه شده در نمایشگاه، ایرانی است اما بخشی از محصول‌ها مثل منگنه یا ماژیک هایلایت که در بخشی جداگانه به فروش می‌رسند تولید داخلی نیستند تا تمام محصولات مورد نیاز دانش‌آموزان در این نمایشگاه در دسترس مردم باشد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز علاوه بر مشارکت با مجمع نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی در برگزاری این نمایشگاه، با ارایه ۲۵۰ عنوان نوشت‌افزار مشارکت کرده است.

نوشت‌افزارهای ایرانی کانون مانند دفتر در اندازه‌ و جلدهای مختلف و خط‌دار، بدون خط، دو خط و...، مدادرنگی، مداد قرمز و مشکی، مدادپاکن، مدادتراش، خط‌کش، جامدادی، کیف و... ویژه‌ی دانش‌آموزان علاوه بر ارایه به صورت جداگانه، در قالب بسته‌بندی ویژه‌ای نیز به علاقه‌مندان عرضه می‌شود.

هفتمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با عنوان «ایران نوشت» با حضور بیش از ۱۰۰ تولیدکننده نوشت‌افزار از سراسر کشور، از ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ به مدت ۱۲ روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۲ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =