همایش یک لقمه شعر و قصه ویژه‌ی خانواده‌های گلستانی

مصطفی رحماندوست در سفر به استان گلستان با حضور در همایش«یک لقمه شعر و قصه» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در راستای اهمیت شعرخوانی و قصه‌گویی با خانواده‌ها گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، خالق صد دانه یاقوت خطاب به خانواده‌های گلستانی گفت: قصه‌ گفتن برای بچه‌ها از بدو تولد و حتی پیش از تولد در خانواده، مقدمه‌ی گسترش مطالعه است. افرادی که از کودکی برای آنها قصه خوانده شده است در بزرگسالی به کتاب علاقمندتر می‌شوند.

شاعر و نویسنده کودکان و نوجوانان ادامه داد: اگر زمینه کتاب‌خواندن به شکل مستمر برای بچه‌ها فراهم شود خیلی از دغدغه‌های فرهنگی خانواده‌ها و جامعه کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که خانواده‎ها در عصر امروز می‎توانند با یک جست‌جوی مختصر در اینترنت از ویژگی‌های گروه‌های سنی مختلف مطلع شوند و با خواندن کتاب های خوب، مهارت تشخیص کتابهای خوب را از کتابهای نامطلوب کسب نمایند همچنین یاداور شدند والدین برای انتخاب کتاب خوب می‌توانند به کانون مراجعه کنند و از کتابهای کانونی به عنوان مرجعی معتبر استفاده نمایند.

شاعر و نویسنده‌ی صاحب‌نام کتاب‌های کودکان و نوجوانان تصریح کرد: جشنواره قصه‌گویی بر اساس یک ضرورت در ۲۲ سال پیش با همراهی مربیان کانونی پایه‌ریزی شد که فرهنگ قصه‌گویی را در بین کودکان و نوجوانان ترویج دهد و آن‌ها را به کتاب‌خوانی علاقمند سازد.

هم‌چنین مدیرکل کانون گلستان در این همایش ضمن ابراز خرسندی از حضور این شاعر صاحب‌نام کودک و نوجوان در استان گفت: مصطفی رحماندوست شاعر خاطره‌ساز نسل‌های گذشته و آینده است و با آثار دیروز و امروزش همیشه در خاطره ماندگار خواهد بود.

محبوبه رجب نسب با اشاره به کتاب‌های چاپ شده این شاعر اظهار داشت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید نه تنها بین کودکان و نوجوانان بلکه بین تمامی قشرهای مردم این استان بیش از پیش نهادینه شود.

وی هم‌چنین ضمن اعلام میزبانی کانون گلستان در مرحله منطقه ای بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی، به بخش های مختلف جشنواره از قبیل بخش ۹۰ ثانیه ای و صحنه ای و بخش علمی اشاره کرد و گفت: چهار رده کودکان، نوجوانان(۱۲ تا ۱۸)، پدران، مادران،پدربزرگ ها و مادربزرگ های می توانند در بخش های مختلف این جشنواره شرکت کنند.

شعرخوانی اعضای کانون در حضور مصطفی رحماندوست، نقالی، خوانش اثر شاعران حوزه کودک و اجرای موسیقی زنده صد دانه یاقوت توسط جواد نصرتی کارمند ستادی کانونی و ..... از ویژه برنامه‌های همایش بود.

در پایان این دیدار کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها این امکان را یافتند تا کتاب شعر این شاعر توسط ایشان امضا و با او عکس یادگاری بیندازند.

گفتنی است همایش یک لقمه شعر و قصه‌ در روزهای ۲۳ و ۲۴ مردادماه در مجتمع فرهنگی هنری کانون گرگان و مرکز فرهنگی‌هنری کانون علی‌آبادکتول ویژه‌ی خانواده‌ها و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =