دومین مرکز فراگیر کانون آذربایجان شرقی در هشترود افتتاح شد

«هشترود» ی‌ها هم‌زمان با هفته دولت، شاهد بهره‌برداری از نخستین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری در شهر خود بودند تا از این پس کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه این شهر استان آذربایجان شرقی نیز، بتوانند از خدمات فرهنگی و هنری کانون بهره‌مند شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مراکز فراگیر با تغییر کاربری و مناسب‌سازی کتاب‌خانه‌های کانون به بهره‌برداری می‌رسد و در آن، کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه شامل نابینایان، ناشنوایان و معلولان جسمی و حرکتی در کنار دیگر اعضای کانون به فعالیت‌های فرهنگی هنری می‌پردازند.

بر این اساس مرکز فراگیر کانون هشترود - پس از تبریز - دومین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی است که روز ۶ شهریور ۱۳۹۸ هم‌زمان با هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

در آیین گشایش این مرکز، حامد رهنما مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رضا منتظری مشاور مدیرعامل، اکبر انبارته معاون فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان هشترود و علی بینش مدیر کل کانون استان حضور داشتند.

حامد رهنما در این آیین با اشاره به اهداف کانون در گسترش عدالت فرهنگی، توجه به کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه و راه‌اندازی این مرکز را در مسیر افزایش خدمات کانون به این گروه از کودکان و نوجوانان عنوان کرد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون با اشاره به وجود بیش از یک‌هزار مرکز فرهنگی هنری و نزدیک به ۵۰ مرکز فراگیر کانون در سراسر کشور، کودکان و نوجوانان پرورش یافته در مراکز فرهنگی کانون را سرمایه‌های ارزشمند میهن اسلامی دانست و افزود: کانون با تمام توان سعی در گسترش فضاهای فرهنگی برای مناطق محروم دارد.

در این مراسم اکبر انبارته معاون فرماندار هشترود نیز افتتاح مرکز فراگیر و توجه به کودکان و نوجوانان مستعد این شهرستان را به‌جا و شایسته توصیف و از اجرای فعالیت‌های کانون در مناطق دورافتاده و محروم قدردانی کرد.

علی بینش مدیر کل کانون استان نیز، با اشاره به نیازهای تربیتی کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه، انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری برای آنان در کنار دیگر کودکان جامعه را تجربه‌ای موفق در کانون دانست که در افزایش مسئولیت‌پذیری افراد جامعه و تسهیل ورود معلولان به اجتماع،   تاثیرگذار خواهد بود.

مرکز فراگیر کانون هشترود دومین مرکز فراگیر کانون استان است که با تجهیر مرکز فرهنگی هنری کانون هشترود به تجهیزات لازم و به‌سازی مسیر ورودی و با تخصیص اعتبار یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، به بهره‌برداری رسیده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =