نقش کانون در آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان مدارس

وزیر جدید آموزش و پرورش بر استفاده فعال از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مدارس برای ایجاد نشاط، سرگرمی و آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت‌های یادگیری و مهارت حل مساله تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن حاجی‌میرزایی روز ۱۰ شهریور ۱۳۹۸ پیش از جلسه اخذ رای اعتماد نمایندگان مردم ایران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی و پس از آن نیز در روز ۱۲ شهریور و هنگام رای اعتماد، با بیان این مساله اهمیت کانون را در نظام تربیتی کشور یادآور شد.

او در همین سخنرانی از مدرسه به‌عنوان کانون تبادل آگاهی و مهارت و محل یادگیری محلی یاد کرد و گفت: مدارس بدون دیوار باید نبض حیات در هر محله را به دست گیرند.

حاجی‌میرزایی همچنین خاطرنشان کرد: اکنون یکی از مهم‌ترین اهداف هر فردی که درآموزش و پرورش مسئولیت می‌پذیرد اجرای سند تحول بنیادین است. برای اجرایی شدن این سند باید برنامه ریزی دقیقی انجام شود و اجرای آن نیازمند تمهیداتی است که جز از طریق مشارکت همه بخش‌ها و سازمان‌های دیگر امکان‌پذیر نخواهد بود. سند تحول بنیادین زمانی می‌تواند اجرایی شود که در ابتدا تبدیل به یک گفتمان در درون آموزش و پرورش شده و بعد به موضوعی برای گفت‌وگوی اجتماعی مبدل شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم اکنون در سراسر کشور دارای نزدیک به ۱۰۱۲ مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و کتاب‌خانه پستی است و بیش از ۴۰۰هزار کودک و نوجوان ایرانی را به‌صورت مستقیم تحت پوشش فعالیت‌های مراکز خود قرار داده است.

یادآوری می‌شود نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ پس از بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با  ۲۰۰ رای موافق، ۴۸ رای مخالف و هفت رای ممتنع از میان  ۲۵۵ رای ماخوذه، محسن حاجی‌میرزایی را به عنوان پانزدهمین وزیر آموزش و پرورش پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتخاب کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =