نمایش پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» در سه جشنواره‌ بین‌المللی فیلم

پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» اثر امیرهوشنگ معین به تازگی در سه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشنِ «توکو» فنلاند، «فانتوچ» سوئیس و «وارنا» بلغارستان به نمایش در آمده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این پویانمایی در روزهای ۳۰ مرداد تا ۳ شهریور ۱۳۹۸ (۲۱ تا ۲۵ آگوست ۲۰۱۹) در بخش چشم‌انداز چهارمین جشنواره فیلم‌های انیمیشن «توکو» کشور فنلاند، پانزدهمین حضور بین‌المللی خود را تجربه کرد.

حضور موفق دیگر این فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل هفدهمین جشنواره فیلم‌های انیمیشن «فانتوچ» است. این جشنواره یکی از جشنواره‌های مطرح انیمیشن دنیاست که امسال از ۱۲ تا ۱۷ شهریور در شهر بادن کشور سوئیس برگزار شد.

هر ساله ده‌ها هزار علاقه‌مند به رشته انیمیشن به مدت شش روز به شهر بادن محل برگزاری این جشنواره می‌آیند تا از نزدیک فیلم‌های منتخب این جشنواره را بر روی پرده ببینند.

دست‌اندرکاران این جشنواره نیز سعی می‌کنند با برنامه‌های گسترده، فیلم‌های پربیننده و گوهرهای پنهان صنعت پر رونق انیمیشن را برای بخش‌های مختلف آن انتخاب کنند. در این دوره از جشنواره حدود ۳۰۰ فیلم کوتاه و داستانی انیمیشن از کشورهای مختلف در بخش‌های مسابقه بین‌الملل و ملی به نمایش در آمدند.

پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» که از تولیدات سال ۲۰۱۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، چهار مرتبه در یک مجموعه ۶۴ دقیقه‌ای برای نوجوانان ۱۶ سال به بالا در جشنواره «فانتوچ» به نمایش گذاشته شد.

پانزدهمین جشنواره جهانی فیلم‌های انیمیشن «وارنا» در شش بخش مسابقه‌ای شامل «فیلم‌های کوتاه، دانشجویی و کودکان، سریال‌های تلویزیونی، فیلم بلند و ویدئوموزیک» در شهر ساحلی وارنا کشور بلغارستان در حالی برگزار می‌شود که پویانمایی کوتاه «گرگم و گله می‌برم» امسال در بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه با ۳۳ فیلم دیگر به رقابت خواهد پرداخت.

این جشنواره از ۲۰ تا ۲۴ شهریور سال ۱۳۹۸ (۱۱ تا ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۹) برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =