کد خبر: 291230
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
بازدید 810
آیین افتتاح « انجمن سرود» کانون البرز برگزار شد

با حضورمسوولان کانون،  گروه های سرود مراکز کانون استان البرز و رابطین سرود،  اولین جلسه انجمن سرود در مرکز شماره ۴ کانون کرج برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، انجمن سرود کانون در البرز که  مسوولیت آن را نادیا باقری، مربی فرهنگی مرکز شماره  کانون کرج بر عهده دارد، با هدف ایجاد بسترمناسب برای نوجوانان علاقه‌مند و هم‌چنین شناخت توانمندی‌های نوجوانانی که در حوزه‌ی موسیقی و سرود، فعالیت می‌کنند و بهره‌گیری از تجربیات فعالان این حوزه در استان و ارتقا سطح کمی و کیفی گروه‌های سرود مراکز کانون و فراهم کردن زمینه برای حضور اعضای ارشد برگزار شد.

انجمن‌ها راهی برای حضور هنرمندان و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌ها

قاسم سلیمانی مدیرکل کانون البرز، ضمن حضوردرآیین افتتاحیه‌ی این انجمن، ضمن تشکر از تمامی برگزارکنندگان به ویژه لیلی همتی مسؤول مرکز شماره ۴ کرج و نادیا باقری مسؤول انجمن سرود گفت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به دنبال آن است که با برنامه‌ریزی و فراهم کردن شرایط مناسب فرصت‌هایی را در اختیار اهل هنر بگذارد و اطمینان داریم که با استفاده از بستر انجمن‌ها در کانون می‌توانیم ضمن بهره‌گیری از  هنر خوب زمینه را برای هنرمندان فراهم کنیم تا بیشتر با کانون در ارتباط باشند  و خوشحالیم که فرصتی پیش آمده که بهره‌برداری کانون از حضور اعضای ارشد  بیشتر باشد؛  وی همچنین گفت از این که در جمع کودکان و نوجوانان هنرمند و مربیان ارزشمند آنان هستم خوش‌حالم و امیدوارم که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بتوانیم با فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات لازم در حوزه سرود و سایر انجمن ها شرایطی را پدید آوریم که نوجوانان هر چه بهتر و بیشتر به انجمن‌های تخصصی،  جذب شوند.

« اعصاب تان را با شنیدن موسیقی های خوب کوک کنید»

زهرا ناصر زارع، مربی موسیقی مرکز  هشتگرد کانون استان البرز به عنوان مربی آموزشی سرود گفت زندگی ما با موسیقی ارتباط مستقیمی دارد، ما بارها با موسیقی خوابیده و بیدار شده ایم؛  وی با اشاره به تاثیر لالایی‌ها به عنوان اولین موسیقی‌هایی که کودک با آن‌ها در ارتباط است گفت ما با موسیقی بزرگ می‌شویم و می‌دانیم که موسیقی در رشد  انسان چه تاثیری دارد.

این مربی هنری در خصوص دو مبحث مهم در سرود «ریتم» و «صدا» صحبت کرده و به تشریح انواع مختلف صدا،  صدا های قوی،  ضعیف، کشیده ، کوتاه، زیر و بم پرداخت.

ناصر زارع خطاب به کودکان ونوجوانان حاضرگفت« اعصاب تان را با شنیدن موسیقی های خوب کوک کنید» وی افزود یک  نفر برای آنکه بتواند خوب سرود بخواند باید موسیقی خوب گوش دهد  و امروزه ما  با دنیایی از موسیقی وشعر  و ترانه روبه‌رو هستیم و به طور یقین این موسیقی‌ها در روح و روان و رفتار ما اثر خواهند گذاشت، پس باید بدانیم همان‌گونه که مناظر طبیعی دید ما را زیباتر می‌کنند، گوش کردن به موسیقی اصیل نیز چنین کاری با روح و روان ما خواهد کرد و در انتخاب موسیقی‌ای که می‌خواهیم بشنویم، دقت کنیم.

این مربی در بخش پایانی سخنانش از تاثیر شناخت ریتم و موسیقی در خوانش صحیح شعر و سرود خن گفت .

 لازم به توضیح است مرکز مجتمع با سرود «خدا همین حوالیه»، مرکز شماره ۳ کانون کرج با سرود «آب»،  مرکز شماره ۲ کانون کرج با سرود «ایران»،  مرکز شماره ۴ کانون کرج با سرود« نگران منی» و  مرکز هشتگرد با دو سرود «عاشقان» و «باز این چه شورش است» در این آیین حضور یافته بودند.

این نشست با حضور مدیرکل، معاون فرهنگی، جمعی از کارشناسان  و مسئولان مراکز و رابطان انجمن سرود و اعضای شرکت کننده در گروه‌های سرود مراکز ، از ساعت ۱۰ تا ۱۲ روز پنج‌شنبه  ۲۸ شهریور ۱۳۸۹ در سالن‌همایش‌های  این مرکز واقع در حصارک بالا برگزار شد .

گفتنی است قبل از برگزاری این انجمن، مسوول اجرایی آن در دوره‌ی آموزشی انجمن سرود  شرکت کرده و در تعامل با مراکز ضمن انتخاب رابطان سرود، که از مربیان فرهنگی مراکز هستند،  با جمع آوری سرودها و برگزاری نشست‌های مختلف با معاون فرهنگی، اجرایی و مسوولان و مربیان مراکز،  شرایط اولیه‌ی افتتاح انجمن و آشنایی اعضا با فعالیت‌های دیگر همسالانشان در سایر مراکز کانون فراهم شده بود .

در ادامه قرار است در هر ماه  یک بخش آموزشی  و جلسه‌ی انجمن سرود، برگزار شده  و شرایطی فراهم شود تا گروه‌های سرود  در برگزاری مهرواره‌های سرود استانی همکاری کنند و به زودی گروه‌های سرود استانی با ۲۰ نفر از اعضای دختر و ۲۰ نفر از اعضای پسر تمامی مراکز کانون استان تشکیل شده  و این گروه‌ها،  اجرای فعالیت سرود در مراسم‌های استانی و ... را بر عهده خواهند گرفت.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =