قصه‌گویان برگزیده مرحله استانی جشنواره قصه‌گویی قم معرفی شدند

۲۸ نفر از قصه‌گویان پذیرفته‌شده برای شرکت در مرحله‌ی استانی بیست و دومین جشنواره‌ی قصه‌گویی کانون‌پرورش‌فکری‌کودکان‌ونوجوانان صبح و عصر دیروز، ۲ مهر در مجتمع فرهنگی هنری کانون استان قم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، ۲۸ قصه‌گو در صبح‌ و عصر دیروز ۲ مهر ۱۳۹۸ با هم به رقابت پرداختند که از میان ۱۶ قصه‌گو در بخش زنان‌ومردان و ۱۲ قصه‌گو در بخش دختران‌وپسران به روی صحنه رفتند.

تجلیل از محمد تحصیلدار٬ روابط‌عمومی کانون استان به عنوان روابط‌عمومی برگزیده کشور٬ تجلیل از مریم‌السادات میرسلطانی و مریم منفرد از طرف استانداری قم به عنوان کارمندان نمونه‌ی کانون استان‌٬ اجرای نمایشنامه‌خوانی توسط اعضای مرکز شماره ۳، معرفی  و پخش دو نمونه کلیپ ۹۰ ثانیه‌ای استان قم، قصه‌گویی منظوم عضو کودک با موضوع شهدای کودک در کربلا، اجرای مسابقه، پخش نماهنگ پشت‌صحنه برپایی جشنواره، اجرای گروه موسیقی ارف توسط خردسالان، نقالی اعضای کارگاه شاهنامه‌خوانی و اجرای سرود «بانوی آب و  آینه» توسط اعضای دختر و پسر مرکز شماره ۲ از جمله برنامه‌های اجرایی در این جشنواره بود. 

حسن ندافی٬ مدیرکل کانون استان قم در آیین اختتامیه‌ی جشنواره‌ی قصه‌گویی که صبح امروز برگزار شد ضمن سپاس‌گزاری از تمامی مربیان و همکاران استان که در برپایی این جشنواره همکاری کردند با اشاره به ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) و روزهای اسارت اهل بیت (علیهم السلام) گفت: الگوی ما باید مکتب عاشورا باشد و به قول حضرت امام‌خمینی‌(ره) هرچه داریم از این محرم و صفر است.

وی در ادامه در مورد ارزش های قصه و قصه‌گویی و هم‌چنین حضور پررنگ قصه ها در قرآن صحبت کرد و افزود: قابلیت پندآموزی از وقایع ذکر شده در کتاب آسمانی بسیار زیاد است و می توان در قصه‌ها از آن استفاده کرد.

 بعد از آن داوران مرحله استانی قصه‌گویی استان قم با خوانش بیانیه٬ قصه‌های برگزیده این دوره را معرفی کردند.

مهدی آرایی و وحید خسروی و ام‌لیلا شعبانی در بخش دختران و پسران از بین ۱۲ قصه راه یافته به این مرحله، محمود جدیدی با قصه «سخنان ارزشمند»، زهرا علیئی با قصه «پیراهن بی‌بی‌نازنین» و هانیه علی با قصه «سیاوش در آتش» را به ترتیب به‌عنوان نفرات حایز رتبه‌های اول تا سوم معرفی کردند.

هم‌چنین در بخش زنان و مردان از بین ۱۶ قصه راه یافته به این مرحله، محسن کریمی با قصه «کشاورز و خروس» به عنوان نفر اول، هدی توسلی با قصه «بهار دوستی» نفر دوم، سعیده اسکندری با قصه «سه آدم نادان» نفر سوم، محمد رضا بابایی با قصه «گربه و پلنگ» چهارم و فاطمه محمدی با قصه «اژدها و آتش دهانش» به عنوان نفر پنجم انتخاب شدند.

همچنین هیات داوران نوجوان کانون استان قم نیز در این مرحله هانیه علی با قصه «سیاوش در آتش» را به عنوان منتخب بخش دختران و پسران و محسن کریمی با قصه «کشاورز و خروس» را به عنوان نفر برتر بخش زنان و مردان معرفی کردند.

در عین حال ساره آمره با قصه «خانم کوچیک» در بخش دختران و پسران، طیبه حقگو با قصه «افسانه گل‌های آبی» و رضیه حکیمی با قصه «کش پری» در بخش زنان و مردان نیز از سوی هیات داوران استانی شایسته تقدیر شناخته شدند.

گفتنی است در مجموع ۱۰۰ قصه‌گو از استان قم در بخش صحنه‌ای بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شرکت کردند که از این میان ۲۸ قصه‌گو، قصه‌هایشان را برای داوری روی صحنه اجرا کردند.

لازم به ذکر است در این جشنواره که طی روزهای دوم و سوم مهرماه در سالن سینما کودک مجتمع فرهنگی هنری کانون استان قم برگزار شد دکتر جباری؛ مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان قم، خامه‌یار؛ رئیس ستاد اقامه‌ی نماز استان، کارشناسان معاونت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری و استانداری و هم چنین جمعی از هنرمندان و نویسندگان استان قم حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =