مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی کانون در رشت

مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گوی، صبح امروز در سالن سینمای کانون پررورش فکری وکودکان و نوجوانان استان گیلان در شهر رشت آغازشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، مرحله استانی بیست و دومین جشنواره قصه‌گویی کانون گیلان طی روزهای ۱۴ تا ۱۶مهرماه سال ۱۳۹۸ برگزارمی‌شود و «مریم شفیع‌زاده»، «حمید نوایی لواسانی» و «افشین عموزاده»، از نویسندگان، قصه‌پژوهان و فعالان عرصه‌ی قصه و قصه‌گویی، هنرنمایی ۶۰ قصه‌گوی بخش صحنه‌ای این جشنواره را به داوری خواهندنشست.

این درحالی است که  ۳۵۸ قصه صحنه‌ای به دبیرخانه استانی ارسال‌شده و هیئت داوران به ترتیب ۲۰، ۳۶ و ۴ نفر را درمیان «دختران و پسران»، «زنان و مردان» و «مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها»ی قصه‌گو، برای شرکت در این مرحله معرفی‌کردند.

 روز نخست این مرحله که با حضور «بهنازعلیشیری»، ناظر کشوری این جشنواره برگزارمی‌شود،  ۲۹ قصه‌گو و طی روز دوم آن ۳۱ قصه‌گو به هنرنمایی می‌پردازند و با معرفی برگزیدگان در روز پایانی، یازده قصه‌گوی برگزیده این مرحله برای شرکت‌ در رقابت‌های منطقه‌ای که با حضور قصه‌گویانی از استان‌های گیلان، مازندران، البرز، گلستان، خراسان شمالی، سمنان، تهران و به میزبانی استان البرز صورت‌می‌گیرد، معرفی‌می‌شوند.

آیین افتتاحیه این رویداد فرهنگی نیز با سخنرانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان آغازشد و وی ضمن خیرمقدم به حاضران، از اهمیت قصه و قصه‌گویی در آشناسازی کودکان و نوجوانان با ریشه‌های اعتقادی، افزایش مهارت‌های کلامی و ارتقای حافظه و توان‌مندی قصه‌گویان در زمینه درک مطلب  سخن‌گفت.

اسفندیارضیائی هم‌چنین نگاهی به بهره‌گیری پروردگار از این ابزار مناسبت تربیتی برای انتقال مفاهیم اخلاقی به انسان‌ها داشت و نقش معلمان و مربیان را به‌عنوان پیام‌آوران آگاهی، مهم و تاثیرگذارتوصیف‌کرد.

این مدیر فرهنگی درعین‌حال، بسترسازی و جلب‌نظر کودکان و نوجوانان به مقوله قصه و قصه‌گویی را مورد توجه قرارداد و نقش خانواده و مدرسه را درنیل به این هدف تاثیرگذار و اثربخش خواند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =