برگزیدگان جشنواره قصه‌گویی استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند

مرحله استانی بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کهگیلویه و بویراحمد برگزیدگان خود را شناخت.

به گزارش روابط عمومی کانون کهگیلویه و بویراحمد ، سرانجام پس از دو روز رقابت میان 49 قصه‌گوی برتر شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی که در یاسوج برگزار شد، برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

بنا بر اعلام هیات داوارن بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کهگیلویه و بویراحمد ، 5 نفر در بخش زنان و مردان، 3 نفر در بخش دختران و پسران به‌ عنوان قصه‌گوهای برتر استانی به مرحله منطقه‌ای که آبان ماه امسال در شیراز برگزار می‌شود، راه پیدا کردند.

در بخش زنان و مردان فرحناز قبادی با قصه «فریب روباه»، محبوبه ظفری با قصه «پیراهن بی‌بی نازنین»، اعظم امینی با قصه‌ی «جلسه در جاکفشی»فرشته حق نظری با قصه‌ی «سوال موموکی» و بهار حسین‌پور با قصه «شاهزاده خوشبخت» به‌عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

در بخش دختران و پسران فاطمه عربی با قصه «خر برفت و خر برفت » الهه پروره با قصه «هفت دوورون» و آیدا عباسی با قصه «ماه تی‌تی» به‌عنوان سه نفر برتر این بخش معرفی شدند.

گفتنی است در بخش پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها هیچ کدام از شرکت کنندگان حائز رتبه برتر نشده اند.

همچنین هیات داوران نوجوان این جشنواره، اعظم امینی در بخش زنان و مردان و فاطمه عربی در بخش پسران و دختران شایسته تقدیر دانستند.

در این مرحله از جشنواره، 49 قصه گوی از استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش قصه‌گویی صحنه‌ای شامل زنان و مردان، دختران و پسران و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‎ها در روزهای 13 و 14 مهرماه 1398 به رقابت با یکدیگر پرداختند و از این میان 8 قصه گوی برتر معرفی و 5 قصه گوی دیگر نیز شایسته تقدیر شناخته شدند.

مهدی آرایی مدرس قصه گویی و عضو هیات مدیره انجمن قصه گویان سروش ، حسن بهرامی شاعر ،نویسنده  و خدیجه عباسی مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره 2 گچساران اعضای هیات داوران این جشنواره بودند.

گفتنی است این دوره از جشنواره با همکاری اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری یاسوج، هلال احمر، اداره استاندارد، محیط زیست و باشگاه خبرنگاران جوان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =