«خمره» فروزش در موزه سینما به نمایش در می‌آید

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سومین روز از برنامه «یک هفته با سینمای کانون» فیلم خاطره‌انگیز «خمره» را در موزه سینما بر روی پرده می‌برد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در سومین روز از برنامه «یک هفته با سینمای کانون» که به مناسبت هفته ملی کودک تدارک دیده شده است، فیلم خاطره‌انگیز «خمره» به کارگردانی ابراهیم فروزش اکران می‌شود.

این فیلم که با بازیگری بهزاد خداویسی و فاطمه ارزه همراه است در سال ۱۹۹۴، برنده‌ی جایزه‌ یوزپلنگ طلایی از جشنواره فیلم لوکارنو شده و فیلم‌نامه آن نیز بر اساس کتاب «خمره»، اثر هوشنگ مرادی‌کرمانی از انتشارات کانون نوشته شده است.

داستان این فیلم از آنجایی کلید می‌خورد، خمره‌ای که بچه‌های مدرسه روستا در آن آب می‌نوشیدند، می‌شکند و دیگر قابل استفاده نیست. مدیر مدرسه، دانش‌آموزان و برخی از اهالی تلاش می‌کنند تا به نحوی این مشکل را حل کنند و داستان حول ماجراهایی است که در این مسیر رخ می‌دهد.

بر اساس این خبر، شش فیلم خاطره‌انگیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با «هفته ملی کودک»، در برنامه‌ای با عنوان «یک هفته با سینمای کانون» به نمایش در می‌آیند. تاکنون فیلم‌های «باشو غربیه کوچک» و «دونده» در این برنامه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

بر همین اساس، «خمره»، «سازدهنی»، «رهایی»، «عمو سیبیلو» و «مسافر» از دیگر عنوان‌های این فیلم‌ها هستند.

علاقه‌مندان به سینمای کودک می‌توانند به مناسبت هفته ملی کودک از ۱۳ تا ۱۸ مهر سال ۱۳۹۸ همه روزه از ساعت ۱۸ با حضور در موزه سینما واقع خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، باغ فردوس به تماشای این آثار بنشینند.

سینمادوستان همچنین می‌توانند بلیت تماشای این فیلم‌ها را از پایگاه اینترنتی به نشانی www.cinematicket.org تهیه کنند.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در تهران و سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =